Linde Merckpoel: "Tot een paar maanden geleden ging ik elke maand naar een therapeut, ook op momenten dat het goed ging" - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2024年6月17日月曜日

Linde Merckpoel: "Tot een paar maanden geleden ging ik elke maand naar een therapeut, ook op momenten dat het goed ging" - VRT.be

"Mijn therapeut gaf me zelfinzicht en leerde me dat ik het ook alleen kan." Dat getuigt presentatrice Linde Merckpoel in de podcast van 'Touché'. Ze startte met die gesprekken toen ze voor het eerst sinds jaren weer single werd. Ondertussen heeft ze al 6 jaar een "fantastisch lief" en 2 kinderen, maar blijft ze die gesprekken enorm belangrijk vinden.

"Mijn lief is aan het meeluisteren en hij gaat het zeker bevestigen: het is te lang geleden dat ik nog eens naar mijn therapeut ben geweest", vertelt Merckpoel aan Friedl' Lesage. "Hij vindt dat ik echt nog eens een afspraak moet maken."

"Tot een paar maanden geleden ging ik elke maand. Ook op momenten dat ik niets had om over te babbelen. Ik vroeg me dan af waarom ik eigenlijk nog zou gaan, maar op een of andere manier kwam ik altijd helderder terug."

Merckpoel vergelijkt het met een auto die naar de garage moet. "Je gaat toch ook niet alleen met de auto naar de garage als hij gestopt is met rijden? Af en toe moet je ook eens de bandenspanning en het oliepeil laten nakijken."

Toen ik na jaren opeens single was, wist ik niet wat ik daarmee moest

Linde Merckpoel, presentatrice en vlogger

Merckpoel herinnert zich haar eerste afspraak nog goed. "Dat was op het moment dat ik voor het eerst sinds lange tijd single was. Ik had toen het gevoel dat ik mijn balans moest terugvinden, en dat viel me heel zwaar."

"Ik wist van geen hout pijlen maken", zegt Merckpoel. "Ik wist niet zo goed wie ik was, want ik had altijd een lief gehad, van mijn 18e tot het begin van mijn 30e. Maar toen brak er een periode aan dat ik alleen was, en niet wist wat ik daarmee moest doen. Ik had hulp nodig: iemand die me hielp om dat te tackelen."

Voor Merckpoel was de therapeut "een soort objectief klankbord waar je dingen kan neerleggen". "Hij of zij komt niet met oplossingen, maar stelt je wel de juiste vragen. En dat zorgt voor analyse en zelfinzicht." Met succes: "Die therapeut heeft me in mijn kracht gezet, om het met een wollige term te zeggen".

"Ik heb geleerd dat ik het alleen kan", zegt Merckpoel. "Dat is een besef dat ik nog altijd heel waardevol vind. Tot dan had ik altijd het idee dat ik iemand nodig had, een soort van 'sparring partner'."

Mijn lief en ik hebben elkaar eigenlijk niet nodig, maar alles wordt beter als we samen zijn

Linde Merckpoel, presentatrice en vlogger

"Tot op de dag van vandaag ben ik nog altijd doordrongen van het feit dat ik het dus wél alleen kan, en ik vind dat een heel krachtig idee om in mij te hebben. Het maakt ook dat ik nog beter in mijn relatie zit: want ondertussen heb ik mijn lief leren kennen, we zijn 6 jaar samen en we hebben 2 prachtige kinderen."

"Hij is echt een zalig en fantastisch lief. Door het feit dat ik het eigenlijk alleen kan, en door het feit dat hij het op dit moment in zijn leven ook alleen kan, zijn we fantastisch samen. We hebben elkaar eigenlijk niet nodig, maar alles wordt beter als we samen zijn. Dat is, denk ik, echt de manier waarop het moet. Ik ben heel blij dat ik dat gevonden heb."

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiR2h0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyNC8wNi8xNy9saW5kZS1tZXJja3BvZWwtb3Zlci10aGVyYXBldXQv0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿