"Slapen is nog altijd moeilijk": Niels Destadsbader blikt terug op brand die zijn loft verwoestte - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2024年6月14日金曜日

"Slapen is nog altijd moeilijk": Niels Destadsbader blikt terug op brand die zijn loft verwoestte - VRT.be

"Ik zat in bad toen de brand uitbrak en ben maar net op tijd kunnen ontsnappen. Ik heb mijn thuis zien afbranden." Zanger, acteur en presentator Niels Destadsbader vertelt in het VRT 1-programma 'Niks te zien' voor het eerst op tv over de brand die zijn loft verwoestte. "Ik slaap er nog altijd heel moeilijk door."

Het is vrijdagmiddag 8 maart wanneer er brand uitbreekt in een groothandel voor verlichting in Deerlijk. Een dakwerker die op dat moment aan het werk is, slaat alarm en kan voorkomen dat er mensen gewond raken.

Maar het bedrijf en de loft van Niels Destadsbader, die zich in het hoofdgebouw van het bedrijf bevond, zijn reddeloos verloren. Destadsbader ziet het gebouw voor zijn ogen in vlammen opgaan.

"Ik ben maar net op tijd uit de brand kunnen ontsnappen", vertelt hij in 'Niks te zien', dat vanavond wordt uitgezonden op VRT 1. In het programma gaat de slechtziende Karl Meesters op reis met muzikanten.

"Ik zat in bad toen er plots aan mijn deur werd gebeld. Er werd nog eens gebeld en nog eens. En toen hoorde ik gebonk op de ruiten beneden. Maar nog altijd bleef ik rustig zitten."

"Tot ik mensen hoorde roepen en tieren: 'Brand, Niels, brand!' Ik heb vlug mijn kleren aangedaan, mijn hond Nona meegenomen en ben naar buiten gelopen. 30, 40 seconden later zie ik dat de brand al op mijn terras zit."

Toen ik ontdekte dat ik nog 2 boxershorts had, ben ik beginnen te huilen van geluk

Niels Destadsbader

"Ik heb mijn thuis zien afbranden. Ik heb daar 12 jaar gewoond. Alles wat je hebt opgebouwd, op een paar uur is dat weg. Ik slaap er nog altijd heel moeilijk door. Ik droom er ook heel vaak over."

Niels Destadsbader (rechts) kijkt de brand met lede ogen aan
Foto: Bas De Wilde

"Het doet je zo hard stilstaan bij de dingen die belangrijk zijn, de kleinste dingen. Op een bepaald moment doe ik de koffer van mijn auto open en zie ik daar nog 2 boxershorts liggen. En ik begin gewoon te huilen van geluk. Omdat er nog boxershorts zijn voor morgen."

Enkele fans startten meteen met een crowdfunding voor Destadsbader. "Ik heb meteen aangegeven dat dat niet nodig was, hoe lief dat ook was. Er zijn mensen die er veel erger aan toe zijn dan ik."

"Ik ben dan samen met enkele fans het geld gaan afgeven aan het brandwondencentrum. Zo hebben we toch iets goeds kunnen doen met het geld dat zij ingezameld hadden." 

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiYmh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyNC8wNi8xMy9uaWVscy1kZXN0YWRzYmFkZXItb3Zlci1kZS1icmFuZC1kaWUtemlqbi1sb2Z0LXZlcndvZXN0dGUv0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿