Urbanus gaat op zijn 75e op tournee met best of: "Zou kunnen dat het de laatste is, maar ik kan het nog niet vastleggen" - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2024年6月6日木曜日

Urbanus gaat op zijn 75e op tournee met best of: "Zou kunnen dat het de laatste is, maar ik kan het nog niet vastleggen" - VRT.be

Urbanus gaat op zijn 75e (wellicht) voor een allerlaatste keer op tournee met een best of uit zijn carrière. Met 'Bes tof' neemt de komiek/cabaretier afscheid van zijn publiek. Hij zal "zijn beste sketches en liedjes brengen". Toch blijft hij raadselachtig: "Het zou kunnen dat het de laatste is, maar ik kan het nog niet vastleggen." 

Urbanus is solo bezig sinds 1974. Morgen wordt hij 75. Hij staat intussen meer dan 50 jaar op de planken, maar denkt nu toch stilaan bijna aan stoppen. 

In zijn nieuwe theatershow 'Bes tof' zal hij "zijn beste sketches en liedjes brengen en sommige ook in een hedendaags jasje steken". Urbanus is bij het brede publiek bekend van liedjes als 'Bakske vol met stro' en 'Madammen met een bontjas'.  

Ik zeg altijd dat ik er op mijn 40e ook al 70 uitzag

Urbanus

"Ik word 75, een van mijn klassieke dingen die ik altijd zeg, is dat ik er op mijn 40e ook al 70 uitzag. Ik voel er niet veel van, maar het wordt alsmaar onvoorspelbaarder, je kan plots iets krijgen. Voorlopig marcheert het nog altijd goed. Het zou kunnen dat het de laatste is, het zou kunnen, maar ik kan het nog niet vastleggen", blijft Urbanus raadselachtig. 

Urbanus acteerde ook in films als 'Hector' en 'Koko Flanel'. Daarnaast bracht hij ook nog zijn eigen stripverhalen uit. In 2021 bracht Urbanus zijn autobiografie uit 'Van waar dit allemaal komt'. 

De 'Bes tof'-tournee start in februari 2025. In 2026 gaat Urbanus 'Bes tof' ook in Nederland spelen. Hij zal de show spelen zolang er vraag naar is en hij het zelf leuk vindt. Wanneer hij dus precies stopt met optreden, staat nog niet vast. 

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiaWh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyNC8wNi8wNi91cmJhbnVzLWdhYXQtb3Atemlqbi03NWUtYWxsZXJsYWF0c3RlLWtlZXItb3AtdG91cm5lZS1tZXQtYmVzdC1vL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿