Dat hun shows snel uitverkopen, is volgens Camerlynck deels te verklaren door de visuele impact ervan. Veel vlammenwerpers, rook en obscene gebaren zijn vaste ingrediënten. “Live is Rammstein nergens mee te vergelijken, want je gelooft je ogen niet. Het plaatje klopt, ook al zoeken ze de grenzen van het fatsoen op”, zegt Camerlynck.
“Maar een Rammsteinconcert is meer dan een show, het is next level-concertbeleving. Mensen die naar een concert gaan, willen geëntertaind worden. Dat mag je als artiest nooit vergeten: of het nu in een grote of kleine zaal is, je moet je publiek vastpakken en ze alle hoeken van de kamer laten zien. Rammstein doet dat, en meer.”
Nochtans zijn hun nummers – behalve op Studio Brussel – zelden te horen op de radio. “Metallica is een uitzondering, want metal is over het algemeen te hard om voor een breed publiek door de radioboxen te jagen. Maar je ziet dat grote bands als Rammstein die klassieke airplay niet nodig hebben. In het undergroundcircuit circuleert hun muziek, en online ook. Daardoor worden ze headliner op festivals als Graspop, waar ze een groot publiek bereiken, en kunnen ze daarnaast grote, eigen shows spelen.”
続きを読みます https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07/05/rammstein-portret/
0 件のコメント:
コメントを投稿