Sensatie in 'De slimste mens ter wereld': “Ik voelde me bijna schuldig” - Gazet van Antwerpen - Crune Blogs

Latest

2020年11月11日水曜日

Sensatie in 'De slimste mens ter wereld': “Ik voelde me bijna schuldig” - Gazet van Antwerpen

“Welke autofabrikanten bestaan het langst?” Met die vraag werd dinsdagavond het finalespel beslist. Ella Leyers, die op 60 seconden stond, kon Kim Van Oncen (75 seconden) met vier juiste antwoorden naar huis spelen. Kón, want ze kwam niet verder dan Mercedes en Fiat. Waarna haar tegenstandster toesloeg. Met Opel, Renault en Peugeot kreeg Van Oncen de score van Leyers op 0 en bewees ze dat de onklopbaar gewaande kandidate wél “klopbaar” is.

(Lees verder onder de video)

“Niet dat ik veel weet over auto’s, maar ik heb er alles uitgeperst”, blikt Van Oncen terug op de spannende ontknoping. En dan te zeggen dat ze zich de stress had kunnen besparen. “Als ik direct Stop had geroepen bij mijn beurt in de filmpjesronde, had ik de aflevering gewonnen. Maar ik dacht nog één antwoord te weten en ik wilde dat eruit persen. Maar het kwam er niet uit. Jammer, want zo kwam ik één seconde te kort. Tactisch niet zo slim. Ik dacht zelfs: Shit, ik heb mezelf in het zak gezet.

Geen oogcontact

Hiphopper Umi Defoort toonde zich op de valreep de beste. Kim Van Oncen gaf zich nog weinig kans. Ga maar eens de directe confrontatie aan met de sterkste kandidaat uit de geschiedenis van De slimste mens – toch als het gaat over het aantal deelnames (18 op rij). “Op voorhand dacht ik: Als ik maar niet in de finale tegen Ella uitkom. Ze is zo goed. Wat gebeurt er dan? Juist, ja.”

De schoondochter van gezondheidscoach Sonja Kimpen – ze is getrouwd met haar zoon Niels – volgde haar eigen overlevingsstrategie. “Ik keek bewust zoveel mogelijk niét in Ella’s ogen. Zij kan zo een tandje bijsteken: bam-bam-bam, met het ene antwoord na het antwoord. En ik wilde me niet laten intimideren. Door oogcontact te mijden en mij vooral te concentreren op mijn scherm, probeerde ik mijn eigen spel te spelen.”

Ella Leyers, luttele seconden na haar uitschakeling. © Vier 

De actrice uit Dertigers reageerde stomverbaasd na haar stunt en kon in een eerste reactie alleen maar Sorry uitbrengen. “Ja, ik voelde me in eerste instantie een beetje schuldig tegenover Ella. Maar zij was de eerste om mij te feliciteren. Ze was alleszins niet kwaad.”

“Het hielp dat we op voorhand in de make-up een leuke kennismaking hadden, zodat het ijs was gebroken. Tegen haar mama, die haar vergezelde, zei ik nog: Wat geef jij je kinderen te eten? Want dat is niet normaal, ze zijn allemaal zo slim. Na de uitzending dronken Ella en ik nog samen een wijntje, coronaproof in de gang van de kleedkamers.”

Onvoorbereid

Kim Van Oncen kwam naar eigen zeggen redelijk onvoorbereid aan de start. “Ik heb twee kinderen, baat een supermarkt uit, heb opnames voor Dertigers, … Ik had geen tijd om te studeren. Alleen op de set van Dertigers heb ik tijdens het wachten de app van De slimste mens gespeeld tegen collega’s. Daarbuiten, als ik de krant lees, radio luister of gesprekken in mijn omgeving volg, was ik alerter dan anders om kennis op te doen.”

Of dat volstaat bij haar tweede deelname, zal donderdagavond blijken. Maar haar avontuur kan alleszins niet stuk. Ze heeft de scalp van Ella Leyers veroverd.

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmd2YS5iZS9jbnQvZG1mMjAyMDExMTBfOTgzMzI4NTPSAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿