Wendy Van Wanten viert 60ste met nieuwe single en grote show - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2019年4月30日火曜日

Wendy Van Wanten viert 60ste met nieuwe single en grote show - Het Nieuwsblad

Wendy Van Wanten viert 60ste met nieuwe single en grote show

Dit jaar zal Wendy een nieuw nummer uitbrengen met Steve Tielens (l.). Met Luc Steeno (r.) zal ze een duet zingen tijdens haar verjaardagsshow. Foto: efo

Wendy Van Wanten wordt begin 2020 zestig jaar, en dat zal muziekminnend Vlaanderen geweten hebben. De zangeres annex stoeipoes krijgt niet alleen een eerbetoon van haar vrienden-artiesten in Oostende, ze neemt dit najaar ook een duet op met Steve Tielens én ze lanceert een zomersingle.

“Ik word op 6 februari zestig jaar en ik wil er een feestjaar van maken”, zegt Wendy Van Wanten. En dat wordt het ook. Het hoogtepunt: een show met Jo Vally, René Froger, Jan Wuytens, Luc Steeno en Steve Tielens in het Kursaal van haar geboortestad Oostende. Ze stond er meermaals op het podium en kende er ook haar grote doorbraak toen ze in 1987 – na winst in de Baccarabeker in Middelkerke – in het voorprogramma stond van Gilbert Bécaud. “Hij zong L’important c'est la rose en schonk me op het podium een roos. Toen trad ik nog op als Iris Vandekerckhove.”

Wendy Van Wanten viert 60ste met nieuwe single en grote show
Foto: blg

De nieuwe show brengt hulde aan Iris, maar vooral aan 30 jaar Wendy Van Wanten, een naam die ze kreeg in het ondeugende erotische programma De PinUp Club.

“Dit najaar neem ik ook een duet op met Steve Tielens. Op zijn vraag trouwens. Steve brengt een heel ander genre dan ik, maar net dat maakt het uitdagend. Ik heb meteen ja gezegd, maar over het nummer kan ik nog niets verklappen”, aldus Wendy. Steve Tielens kijkt er alvast naar uit : “Ik ken Wendy al acht jaar en ik heb een klik met deze supervrouw. Eind oktober brengen we een cover uit van een wereldhit. De vertaling van de ballade heb ik zelf geschreven.” En ook met Luc Steeno plant Wendy een duet, maar dan wel tijdens haar show in Oostende. De Vrienden van Wendy wordt overigens meer dan een muzikaal spektakel. Er zal ook humor in zitten.

Guitige Wendy

Momenteel is Wendy Van Wanten vooral druk bezig met de promotie van haar nieuwe zomersingle Mucho calor. “Dat is Spaans voor bloedheet”, aldus Wendy. “Het luchtige uptempo nummer werd geschreven door Stefaan Fernande, bekend van Nobelprijs van Clouseau en talloze andere hits. Ik voel het nummer ook perfect aan en het leent zich ook om de guitige Wendy te tonen.”

Tickets voor de show: www.concertenaanzee.be

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190429_04364410

0 件のコメント:

コメントを投稿