Radiopresentator Tom De Cock stopt na acht jaar bij MNM: “Wil mijn dochter eens zelf van school kunnen halen” - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2020年5月1日金曜日

Radiopresentator Tom De Cock stopt na acht jaar bij MNM: “Wil mijn dochter eens zelf van school kunnen halen” - Het Nieuwsblad

Radiopresentator Tom De Cock (36) stopt na elf jaar bij zender MNM. Dat heeft hij donderdag bekendgemaakt tijdens zijn radioshow Planeet De Cock. “Ik heb nog zo veel andere plannen en dromen. Maar vooral wil ik mijn dochter eens zelf van school kunnen halen nu ze naar het eerste leerjaar gaat”, zegt hij.

“Het broeide al een tijdje en tijdens de coronaquarantaine is het pas echt doorgedrongen: het is tijd voor een ander tempo en andere prioriteiten.” Met die woorden heeft radiopresentator Tom De Cock laten weten dat hij stopt met Planeet De Cock, zijn namiddagshow die van maandag tot donderdag loopt op MNM. Hij neemt ook afscheid van de radiozender. “Na acht jaar avondspits is het mooi geweest. Ik heb genoten van elk moment bij MNM, maar ik heb nog zo veel andere plannen en dromen. Schrijven, televisie maken, president van de aarde worden. Maar vooral wil ik mijn dochter eens zelf van school kunnen halen nu ze naar het eerste leerjaar gaat. Ik wil haar van heel dichtbij zien opgroeien, voor ze zo oud is dat het awkward wordt.”

De Cock is twaalf jaar geleden gestart aan zijn radiocarrière, toen nog bij Radio Donna. Hij stond mee aan de wieg van MNM in 2009, waar hij De Cock Late Night presenteerde. Sinds 2012 had hij het avondspitsblok Planeet De Cock op de jongerenzender. Hij zette ook mee zijn schouders onder acties als De Strafste School en Marathonradio. Bij de zender laten ze hem met pijn in het hart vertrekken. “Het voelt als een einde van een tijdperk”, zegt Annemie Gulickx, nethoofd van MNM. “Toen ik in 2009 bij MNM begon, was dat als producer van De Cock Late Night, het licht geflipte avondprogramma van Tom. Toen was al duidelijk dat Tom nog veel spraakmakende dingen zou doen. Ik wil Tom heel erg bedanken voor zijn inzet en wens hem veel succes met alle avonturen die nog volgen. Het zal niet meer op MNM zijn, maar we gaan nog veel van hem horen.”

Radiopresentator Tom De Cock stopt na elf jaar bij MNM: “Wil mijn dochter eens zelf van school kunnen halen”
De Cock (rechts op de wagen) bracht Marathonradio voor studenten onder anderen met Peter Van De Veire, Julie Van Den Steen, Eva Daeleman en Sander Gillis. Foto: MNM

Nog vijf weken

“Het gaat lang duren voor ik hier overheen ben”, zegt De Cock. “De moordende deadlines ga ik niet missen, maar die microfoon, dat hier-en-nu van elke dag radio maken. Ik stond in de studio van MNM toen ik vader werd. Ik heb huwelijken tussen luisteraars gearrangeerd en bijgewoond. Er zijn katten en kalfjes naar mij genoemd. Het was een avontuur dat ik voor geen geld ter wereld had willen missen.” De Cock stopt niet per direct, de laatste uitzending van Planeet De Cock valt op donderdag 4 juni. De laatste vijf weken als MNM-dj zal Tom nog een bucketlist afwerken. Zoals met zo veel mogelijk tractors rijden, een president interviewen en een andere Tom De Cock ontmoeten.

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjAwNDMwXzA0OTQxMTA40gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿