Bij de start van het nieuwe televisieseizoen aan het einde van de zomer worden de kaarten bij DPG Media grondig door elkaar geschud. De huidige zenders Q2, Vitaya en CAZ verdwijnen vanaf 31 augustus van het scherm. Q2 wordt omgevormd tot een tweede VTM: een zender voor een breed publiek. En zo zendt VTM na de zomervakantie uit op "2 hoofdzenders waarin we steviger gaan investeren, en 2 kleine broertjes."
"We hebben ons hele zenderaanbod grondig tegen het licht gehouden. VTM blijft meer dan ooit ons vlaggenschip, en onze familiezender: alles wat in primetime wordt uitgezonden, kan je als gezin met kinderen bekijken. Q2 richt zich meer op actieve individuen: koppels en singles zonder kinderen. We doen dat met realityprogramma's: zowel eigen producties, als internationale titels, die niet echt voor kinderoren bedoeld zijn", zegt algemeen directeur tv, streaming en radio Dirk Lodewyckx. Onder meer "Blind Getrouwd Australia" en een Vlaamse versie van "Ik vertrek" zullen op VTM2 te zien zijn.
Wat de verschillende zenders nog meer te bieden hebben, maakt DPG Media op 20 augustus bekend. Lodewyckx belooft wel al "zeker 10 nieuwe Vlaamse programma's op VTM en 5 nieuwe Vlaamse titels op VTM2." Dat VTM er dus een broertje bij krijgt, betekent zeker niet dat die zender wordt uitgehold, benadrukt Lodewyckx. "We verschuiven geen VTM-programma's naar VTM2. Voor VTM3 en VTM4 mikken we ook op een breed publiek, en niet op een bepaalde doelgroep. Een exclusieve vrouwenzender als Vitaya, of mannenzender als CAZ: dat gaan we niet meer doen."
続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiRGh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMC8wOC8xMC92ZXJhbmRlcmluZy1iaWotdnRtLXplbmRlcnMv0gEA?oc=5
0 件のコメント:
コメントを投稿