Van tranen tot doodsbedreigingen: vijf vragen over de open oorlog tussen de populairste YouTubers van Vlaanderen - VRT NWS - Crune Blogs

Latest

2020年8月25日火曜日

Van tranen tot doodsbedreigingen: vijf vragen over de open oorlog tussen de populairste YouTubers van Vlaanderen - VRT NWS

Wat zit hier nu achter? “Ik denk dat het gewoon twee generaties zijn die botsen op YouTube”, zegt socialemedia-expert Hannes Coudenys. “Celine en Michiel richten zich op een jongere doelgroep terwijl Acid zich richt op iets oudere jongeren. De twee kampen verschillen ook heel erg van stijl.”

Coudenys legt uit dat videobloggers, kortweg vloggers, op twee manieren geld kunnen verdienen. Enerzijds krijgen ze een deel van de reclame-inkomsten van de advertenties die voor en tijdens hun filmpjes getoond worden. Maar daar zijn volgens Coudenys in Vlaanderen geen fortuinen mee te verdienen, maar -voor belastingen- wel enkele duizenden euro’s per maand.

“Op sociale media kan je het grote geld verdienen door incontournable te zijn: zoveel volgers hebben dat sponsors niet om je heen kunnen”, gaat Coudenys voort. In het geval van Celine en Michiel gaat het om bijna een half miljoen abonnees op YouTube.

Op TikTok, dat ook razend populair is bij kinderen, is Celine in haar eentje nog veel populairder: daar heeft ze een slordige 10 miljoen volgers. Michiel Callebaut zit er aan ruim miljoen volgers.

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiaGh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMC8wOC8yNS92YW4tdHJhbmVuLXRvdC1kb29kc2JlZHJlaWdpbmdlbi12aWpmLXZyYWdlbi1vdmVyLWRlLW9wZW4tb29ybG8v0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿