In onder meer Antwerpen en Mechelen werd donderdagmiddag op een stille manier actie gevoerd tegen de coronamaatregelen. Met #Soundofsilence (of #sos) wordt aandacht gevraagd voor het belang van sociale interactie. Er kunnen volgens de initiatiefnemers (mensen uit de eventsector) meer bijeenkomsten op een veilige manier georganiseerd worden, als de overheid dat ten minste toelaat.
Op pleinen in onder meer Antwerpen en Mechelen werd een groot oranje kruis met stickerband geplaatst. Daarop stonden mensen – al dan niet met een persoonlijke boodschap – en werd na het lied ‘Sound of Silence’ twee minuten stilte gehouden.
Dit was niet de eerste actie van #Soundofsilence. Eerder deze maand lanceerde de eventsector om vijf over twaalf de socialemediacampagne #soundofsilence (of #sos), om nog maar eens aan de alarmbel te trekken. Duizenden profiel- en omslagfoto’s – ook van bekende artiesten – werden aangepast, Instagramposts werden gedeeld en tweets werden geliket. Allemaal gekenmerkt door een oranje kruis.
LEES OOK. Waarom op sociale media zoveel oranje kruisen met ‘Sound of silence’ te zien zijn
0 件のコメント:
コメントを投稿