De vier uur durende uitzending van een knetterend haardvuur heeft gisteren gemiddeld 281.000 tv-kijkende Nederlanders kunnen boeien. Een onverwacht succes voor zender SBS6 en goed voor een plek in de top-25 van de kijkcijfers.
Wie tussen 18.30 en 22.30 uur afstemde op SBS6 kreeg daar geen kerstfilm te zien, maar een knetterend haardvuur. "Even geen programma's kijken, maar alle tijd nemen voor familie, vrienden, buren of mensen die wel wat gezelschap kunnen gebruiken", zo luidde de boodschap erachter.
Voor één keer was het aantal kijkers dus geen prioriteit. Toch hebben heel wat nieuwsgierige Nederlanders en liefhebbers van brandend hout naar de uitzending gekeken. Een gemiddelde van 281.000 is goed voor de 24e plek in de top-25 van de kijkcijfers. Op de piek, rond 20.30 uur, keken er zelfs bijna 400.000 mensen.
De zender doet daarmee een pak beter dan vorig jaar. Toen zond het de animatiefilm "Frozen" uit, maar die haalde de top-25 niet.
Ook op Twitter werd de uitzending druk becommentarieerd:
Slow tv
De vuur-special is een voorbeeld van slow tv, het televisiegenre waarbij een lange marathon-uitzendingen beelden tonen van iets alledaags zonder dat er stukken uitgeknipt worden. In Noorwegen werden ook al treinritten en rondvaarten van cruiseschepen uitgezonden als slow tv. Een Belgisch voorbeeld was het programma "Voor de Ronde", waarin je in 2017 zeven uur lang kon kijken naar Ruben Van Gucht die het parcours van De Ronde van Vlaanderen fietste.
0 件のコメント:
コメントを投稿