Twee kandidaten moeten opgeven in 'Special forces': “Ik kan amper nog stappen, voor mij stopt het hier” - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2023年5月16日火曜日

Twee kandidaten moeten opgeven in 'Special forces': “Ik kan amper nog stappen, voor mij stopt het hier” - Het Nieuwsblad

© VTM

In ‘Special forces: wie durft wint’ heeft de derde trainingsdag er serieus ingehakt bij de kandidaten. Politiek journaliste Hannelore Simoens (32) en acteur Francisco Schuster (21) gooiden de handdoek in de ring. Van de elf rekruten die aan de loodzware opleiding begonnen, schieten er nog zes over.

evdg

Met de exit van Hannelore Simoens (32) vertrekt de eerste vrouw uit de groep. Dat kan wel met opgeheven hoofd. De journalist liet zich drie dagen lang van haar sterkste kant zien, maar de pijn aan haar rug werd ondraaglijk. Vier jaar geleden brak ze haar rug bij een auto-ongeluk, en de impact daarvan draagt ze nog steeds mee. “Ik kan amper nog stappen zonder veel pijn dus voor mij stopt het hier”, zegt ze. “Bij alle uitdagingen dacht ik: Oké, we gaan ervoor, ook al heb ik superveel schrik. Natuurlijk heeft dat fysieke altijd een weerslag op het mentale omdat er zo’n angst heerst dat die pijn blijvend wordt.” De Special forces-instructeurs hadden lovende woorden: “Je hebt het heel goed gedaan. Je hebt de mindset maar het lichaam volgt niet. Je hoeft je niet te schamen.”

LEES OOK. Georges-Louis Bouchez houdt eer aan zichzelf en stapt op uit ‘Special forces’

Ook Francisco Schuster (21) besloot de Marokkaanse woestijn te verlaten. De musicalster kreeg tijdens een pittige oefening enkele rake klappen, en die hadden vooral een mentale impact. “Ik voel dat ik mentaal aan het blokkeren ben”, zegt hij. “Ik denk dat deze opleiding en ervaring echt op het juiste moment kwamen. Ik denk dat dit een heel goede aanzet is geweest voor mij om mijn angsten te overwinnen.” Ook Schuster vertrok niet zonder complimenten. “Well done, top gedaan.”

Voor de overige zes rekruten, dat zijn Koen Wauters, Laura Tesoro, Ann Wauters, Davy Parmentier, Steven Laureys en Dirk Van Tichelt, gaat de loodzware training onverbiddelijk verder.

Special forces: wie durft wint, iedere maandag om 20.35 uur op VTM en VTM GO.

© VTM

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjMwNTE1Xzk2ODg2NjQy0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿