Klimaatactiviste Kyra Gantois breekt met Anuna De Wever - De Tijd - Crune Blogs

Latest

2019年8月26日月曜日

Klimaatactiviste Kyra Gantois breekt met Anuna De Wever - De Tijd

Gantois stapt uit de kerngroep van Youth for Climate, de klimaatbeweging die Gantois samen met Anuna De Wever oprichtte.

In een lang bericht op Twitter heeft Gantois het over de oplopende spanningen en meningsverschillen tussen haar en Anuna De Wever. ‘Ik ben het gewoon beu om behandeld te worden als een stuk vuil’, klinkt het onder meer. Gantois wil zich wel blijven inzetten voor het klimaat.

Het is een publiek geheim dat al langer een haar in de boter zit tussen Gantois en De Wever. In de Twitter-boodschap bevestigt Gantois dat er al langer ruzies zijn en dat voor haar de maat nu vol is.

‘Wat niemand zag, is dat ik bijna alles organiseerde achter de schermen en ik ook mijn ding te zeggen had, maar daar nooit de kans toe kreeg’, aldus Gantois. ‘De band tussen Anuna en mij werd slechter en slechter. We kregen vaak ruzie, deels omdat we beiden enorme stress hadden.’

Gantois zegt dat haar uitval geen ‘persoonlijke aanval’ op De Wever is, maar ze trekt wel diens versie van de heisa op het muziekfestival Pukkelpop in twijfel. De Wever zegt dat ze daar aangevallen werd door extreemrechtse jongeren, een verhaal waar Gantois vraagtekens bij plaatst.

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/algemeen/klimaatactiviste-kyra-gantois-breekt-met-anuna-de-wever/10156347.html

0 件のコメント:

コメントを投稿