'Liefde voor muziek 2021' | Emma Bale en Geike Arnaert krijgen iedereen stil met covers van Tourist LeMC - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2021年2月23日火曜日

'Liefde voor muziek 2021' | Emma Bale en Geike Arnaert krijgen iedereen stil met covers van Tourist LeMC - Het Nieuwsblad

‘Liefde voor muziek 2021’ | Emma Bale en Geike Arnaert krijgen iedereen stil met covers van Tourist LeMC

‘Liefde voor muziek 2021’: Emma Bale raakte bij Tourist LeMC een gevoelige snaar met haar versie van Koning liefde.

Nadat Willy Sommers vorige week in het middelpunt van de aandacht stond, draaide de tweede aflevering van Liefde voor muziek 2021 rond het oeuvre van Tourist LeMC, pseudoniem van Johannes Faes. Dubbel feest voor de zanger, die op de dag van de opnames ook zijn verjaardag vierde. Zijn collega’s gaven hem mooie cadeautjes, maar het waren Emma Bale en Geike Arnaert die hem eventjes stil kregen.

“Mijn eerste reflex: dat moet toch mooi zijn, om iemand een cover van jouw nummer te zien brengen. Mijn tweede reflex: ik hoop echt dat niemand een rotversie van mijn nummers heeft gemaakt.” Waarop Jonas Van Geel antwoordde: “Waarom kijk jij naar mij?”

LEES OOK. Deze badstad is locatie voor ‘Liefde voor muziek 2021’: “Perfect om onze toeristische troeven in de kijker te zetten”

De sfeer zat goed, in de tweede aflevering van Liefde voor muziek 2021. De artiesten gingen aan de slag met het oeuvre van Tourist LeMC. Emma Bale koos een nummer dat haar na aan het hart ligt: Koning liefde. “Een nummer dat ik als 15-jarige ontzettend veel gedraaid heb”, vertelde ze. “Onlangs kreeg ik van Spotify een lijstje met de nummers die ik voor het eerst op de app had beluisterd, en Koning liefde stond bovenaan.”

LEES OOK: “Had best op Willy Sommers kunnen vallen”: Emma Bale wordt de frisse wind in nieuwe seizoen ‘Liefde voor muziek’

Bale veranderde het nummer in een intieme, Franse chanson. In haar versie werd het Amour fou, waarmee ze voor het eerst in het Frans zang. Tourist LeMC was zichtbaar ontroerd. “Dit is één van mijn lievelingsnummers en Frans is mijn lievelingstaal, dus voor mij is dit dé perfecte combo.”

Intiem met Geike, swingen met Willy

Het was niet de eerste keer dat de Antwerpse zanger emotioneel werd na een optreden. Ook Geike Arnaert kreeg de toeschouwers even stil met haar versie van Wij begrijpen elkaar. “Hoe je je inleefde”, zei ook een geraakte Emma Bale. “Ik voelde het tot hier.” Jelle Cleymans verwoorde het zo: “Er zijn mensen die zeggen dat Nederlands geen taal is om in te zingen. Dat durft toch niemand meer zeggen na zo’n performance?”

LEES OOK. Dit zijn de artiesten van het nieuwe seizoen van ‘Liefde voor muziek 2021’

Over Jelle Cleymans gesproken: samen met Jonas Van Geel keerde hij terug naar de beginperiode van Tourist LeMC. Het duo schakelde blazers in voor een energieke versie van En route. “Dat komt op onze playlist”, klonk het na afloop. Ook Willy Sommers vloog erin, hij bracht een swingende versie van Spiegel. Ook hij zwoer na z’n optreden dat het nummer sowieso in z’n playlist terechtkomt.

Nadat hij zich vorige week liet opvallen met z’n versie van Zeven anjers, zeven rozen, hield Bert Ostyn van Absynthe Minded het dit keer een stuk intiemer. Horizon bracht hij voor Tourist LeMC, en hij deed zijn inspiratie op tijdens het winkelen. “Aan de supermarkt kwam er iemand de parking opgereden die dat nummer loeihard had opstaan en ik dacht: dat ga ik doen.” Opnieuw waagde hij zich aan een zangpartij in het Nederlands.

‘Liefde voor muziek 2021’ | Emma Bale en Geike Arnaert krijgen iedereen stil met covers van Tourist LeMC
Bert Ostyn zong voor ‘Liefde voor muziek 2021’ een versie van Horizon, opnieuw in het Nederlands. Foto: DPG Media

LEES OOK: Bert Ostyn van Absynthe Minded steelt de show in eerste ‘Liefde voor muziek’: “Dit kon ik niet in het Engels vertalen”

Ronny Mosuse bracht Meester kunstenaar, waarvoor Tourist LeMC destijds samenwerkte met Mosuse’s goeie vriend Bart Peeters. Al goot hij het nummer in een ander perspectief. “In het liedje ga ik een conversatie aan met mijn dochter en zij is de raadgever in dit verhaal.” Het door The Police geïnspireerde gitaarrifje viel bij iedereen duidelijk in de smaak.

Happy birthday

Tourist LeMC bracht zelf ‘The river van Leon Bridges. Hij schreef er een eigen tekst op en doopte het nummer om tot Moeder. “Het gaat om een zoektocht naar liefde en die allereerste liefde is normaal gezien de band met je mama. Maar wat als die connectie er niet is?”

‘Liefde voor muziek 2021’ | Emma Bale en Geike Arnaert krijgen iedereen stil met covers van Tourist LeMC
Aan het einde van de avond kreeg Tourist LeMC taart ter ere van z’n verjaardag. Foto: DPG Media

Aan het einde van de avond kreeg de zanger nog een verrassing: Willy Sommers en Jonas Van Geel waren eerder die dag taart gaan halen voor z’n verjaardag. Waarna iedereen vrolijk Happy birthday zong en Tourist z’n kaarsjes mocht uitblazen. “Ik ga mij dat laten smaken”, klonk het droog.

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjEwMjIyXzk3NjEzNTgx0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿