Metejoor waarschuwt fans voor oplichters op sociale media: "Sommigen betaalden al honderden euro's" - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2022年12月28日水曜日

Metejoor waarschuwt fans voor oplichters op sociale media: "Sommigen betaalden al honderden euro's" - VRT.be

Zanger Metejoor wil zijn fans waarschuwen voor oplichters, die zich voordoen als de zanger en die daarna geld aftroggelen. Dat staat in Dag Allemaal en bevestigt Joris van Rossem, zoals Metejoor echt heet, aan onze redactie. De zanger krijgt geregeld meldingen van fans die zeggen dat er een vals account van Metejoor op Facebook of Instagram is opgedoken. Sommige fans hebben ook al geld betaald aan de oplichters. 

Verschillende fans van Metejoor zeggen dat er regelmatig valse accounts van de zanger op Facebook op Instagram verschijnen. "Het is een soort nieuwe pest", vertelt Metejoor aan Radio2 in Antwerpen. "De eigenaars van die valse accounts sturen dan flirterige berichtjes om mijn fans nadien geld af te troggelen." De oplichters vertellen dan dat dat geld bijvoorbeeld nodig zou zijn om het nieuwe album van Metejoor op te nemen.  

Mijn vriendin of het management kregen soms berichten van fans dat ze al vele honderden euro's hadden betaald en het dus wel welletjes geweest is

Metejoor, zanger

"Je kan het zo gek niet bedenken of die oplichters versturen het", zegt de zanger. Sommige fans zijn ook al ingegaan op de berichtjes en betaalden al geld. "Ze sturen dan naar mijn vriendin of het management dat ze al vele honderden euro's aan mij betaald zouden hebben en het dus wel welletjes geweest is", vertelt Metejoor. "Terwijl wij van niets weten." 

De platenfirma van Metejoor probeert intussen al die valse accounts zo snel mogelijk te blokkeren. "Maar ook de mensen zelf kunnen dat doen, als ze merken dat het om een valse account gaat van mij." Bovendien waren de berichten volgens de zanger vaak in gebrekkig Nederlands geschreven. "Als oud-leerkracht zal ik proberen om altijd in deftige volzinnen te spreken en schrijven."

Duizenden volgers

"Ik zal nooit geld aan mijn fans vragen", benadrukt Metejoor. "Maar daarnaast kunnen fans mijn echte account ook herkennen aan het blauwe vinkje achter mijn naam, en de vele volgers." Op Instagram heeft Metejoor er zo'n 116.000 en op Facebook 45.000. 

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiQWh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMi8xMi8yNy9vcGxpY2h0aW5nLWZhbnMtbWV0ZWpvb3Iv0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿