Martine Jonckheere moet ook andere borst laten weghalen door borstkanker - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2023年1月17日火曜日

Martine Jonckheere moet ook andere borst laten weghalen door borstkanker - Het Nieuwsblad

Martine Jonckheere (66) is opnieuw getroffen door borstkanker. Intussen heeft ze te horen gekregen dat ze haar borst zal moeten laten weghalen. Dat zegt ze in het nieuwe showbizzmagazine ‘Play café’ op Play4.

(eadp)

“Het gaat heel goed, maar met ups-and-downs”, zegt Jonckheere aan de hosts van de avond Tatyana Beloy en Céline Van Ouytsel. “Overdag gaat het heel goed, want ik kan goed relativeren. ’s Avonds komen de demonen, wat zich dan uit in nachtmerries.”

LEES OOK. Martine Jonckheere opnieuw getroffen door borstkanker: “De chemokuur, daar ben ik het meest bang voor”

Onlangs werd er voor de tweede maal borstkanker bij haar vastgesteld. De eerste keer in 2006, waarbij ze toen haar ene borst verloor. Nu moet ook de rechterborst weggehaald worden. “Toen stond ik negen dagen na de amputatie terug op de set van Familie, maar nu ben ik ouder en je hebt minder werk. Dan denk je: is dit nu mijn toekomst? Waar moet ik nu naar toe? Ik ben er toen wel goed mee omgegaan. Het ging om een super agressieve kanker, waarbij vier haarden klaar zaten. Het was onvermijdelijk. Er is geen reconstructie mogelijk. Dat is nu met de rechterborst ook niet mogelijk. Ik kan alleen maar positief proberen te blijven. En tegelijk de boodschap meegeven aan anderen: het is niet omdat je twee borsten kwijt bent, dat je je geen vrouw meer kan voelen.”

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjMwMTE2Xzk2ODU4NzE30gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿