Stijn Meuris (58) openhartig in 'Het huis' over ongeval: “Ik ben zes minuten flatliner geweest. Dood” - Gazet van Antwerpen - Crune Blogs

Latest

2023年1月23日月曜日

Stijn Meuris (58) openhartig in 'Het huis' over ongeval: “Ik ben zes minuten flatliner geweest. Dood” - Gazet van Antwerpen

Er valt op Stijn Meuris (58) moeilijk een etiket te plakken. Hij is muzikant, leraar, regisseur, journalist, acteur en vooral een ontembare brulboei. Redenen genoeg om de frontman van Noordkaap 24 uur te droppen bij Eric Goens in Het huis. Stijn toont er zijn ware innerlijk: geen blad voor de mond en geen uitknop.

Tom Vets

Meuris is voor velen een ongeleid projectiel, maar volgens hem klopt dat niet. “Er is geen geleider projectiel dan ik. Ik sta wel voortdurend op elf. Maar de laatste jaren begin ik te beseffen dat dat ook een keer negen mag zijn.” Het komt onder meer door het drama dat twee jaar geleden bijna een einde maakte aan zijn leven. Tijdens de voorbereiding van zijn radioprogramma voelde hij zich slecht en ging hij naar de spoeddienst. Daar kreeg hij een hartstilstand en zakte in elkaar. “Toen dat gebeurde, wist ik dat ik niet zomaar flauwviel. Dit was de real stuff, om het cru te zeggen”, vertelt hij. “Ik ben zes minuten flatliner geweest, zoals dat heet. Dood.” Stijn werd met hoogdringendheid geopereerd, kreeg een stent en overleefde. “Ik vond dat een heel surrealistisch moment.”

Eric krijgt de altijd onrustige Stijn stil als het gesprek gaat over zijn vroegere vriendin, die uit het leven stapte. Een gruwelijke gebeurtenis die hij nog steeds niet echt een plaats heeft kunnen geven. “Lidia had borderline en ging daarvoor in therapie. Ze overtuigde me om ermee te stoppen, tegen alle advies van de artsen in. Ik dacht dat het goed zou komen. Een paar dagen later was ze dood”. Hij schreef er het nummer Alles half over. Ook de verrassingsgast -goede vriend en journalist Jo Smeets- was er die bewuste dag bij, maar erover praten doen ze niet meer.

Het huis, Eén, maandag om 20.40u

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmd2YS5iZS9jbnQvZG1mMjAyMzAxMjNfOTE5OTYyMjXSAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿