Xandee voor de vierde keer onder het mes na hartproblemen: “Ik heb geen keuze” - Gazet van Antwerpen - Crune Blogs

Latest

2023年5月11日木曜日

Xandee voor de vierde keer onder het mes na hartproblemen: “Ik heb geen keuze” - Gazet van Antwerpen

© Luc Daelemans

Zangeres Xandee (44), in een ver verleden nog partner in crime van Sergio bij Touch of Joy en in 2004 deelneemster aan het Eurovisie Songfestival, sukkelt met gezondheidsproblemen aan het hart. Ze werd al voor de vierde keer geopereerd. “Fysiek kan ik niet veel meer optreden.”

LL

Negentien jaar geleden stond ze nog op het grote podium van het Eurovisie Songfestival met 1 life. Vorig jaar liet ze nog eens van zich horen met een nieuw nummer genaamd Beautiful again, maar tot een herlancering van haar oude muzieksuccessen leidde het niet. “Er zijn veel sterkere Vlaamse artiesten. De tijden zijn veranderd, want nummers worden nu online uitgebracht. Ik besef dat mijn tijd gepasseerd is. Als ik af en toe kan optreden ben ik al gelukkig, want meer kan ik fysiek niet aan. Financieel kan ik niet leven van muziek, maar ik krijg veel steun van mijn man Eric”, vertelt ze aan Het Laatste Nieuws.

Xandee, echte naam Sandy Boets, worstelt al een tijdje met gezondheidsproblemen die haar er van weerhouden om terug op het podium te kruipen. “Ik kreeg opnieuw last van hartkloppingen alsof ik een hartaanval kreeg. Ze hebben twee stents moeten plaatsen, maar alles is gelukkig goed verlopen. Het is niet fijn om zo vaak geopereerd te worden, maar je hebt maar één hart dus ik heb geen keuze.” Hartproblemen zitten in de familie, zegt Xandee. Vorig jaar kreeg haar vader een beroerte. Naast het hart ondervindt de zangeres ook nog last aan haar knieën. Een zoveelste operatie met revalidatie staat haar te wachten. “Daar zie ik tegenop”, zegt ze.

Vorig jaar kreeg Xandee nog de uitnodiging voor de Belgische preselectie van het Eurovisiesongfestival, maar dat heeft ze aan zich voorbij moeten laten gaan. “Als je daaraan deelneemt moet je lichamelijk fit zijn en moet je er volledig voor gaan en dat kon ik niet. Laat het maar over aan de nieuwe generatie. Het is een heel avontuur, voor mij is één keer genoeg.”

LEES OOK. Zangeres Xandee opent bloesembar in schaduw van STVV-stadion: “Natuurlijk ga ik er zelf zingen”

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmd2YS5iZS9jbnQvZG1mMjAyMzA1MTBfOTQ2NDg1NjTSAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿