Weinig succes bij de bookmakers, maar Nederlandse Songfestival-inzending is wel schot in de roos op Youtube en Spotify - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2024年3月3日日曜日

Weinig succes bij de bookmakers, maar Nederlandse Songfestival-inzending is wel schot in de roos op Youtube en Spotify - Het Nieuwsblad

Joost Klein.© EPA-EFE

Bij de bookmakers staat Nederland slechts in de middenmoot voor het nakende Songfestival. Maar de clip van Europapa van Joost Klein is wel met grote voorsprong de best bekeken clip van alle deelnemers op Youtube.

Dat is heel opmerkelijk, want het liedje en de clip werden pas donderdag rond 17 uur vrijgegeven. De teller staat al ruim 3,5 miljoen views op Youtube. Dat is al meer dan een miljoen views meer dan de inzending van Oekraïne, tot voor kort de nummer één bij de bookmakers. Met dat verschil dat dit nummer al drie weken online staat.

Klein torent ver boven andere landen uit. Zo volgt het elf dagen geleden gepresenteerde nummer van Polen met 1,7 miljoen kijkers, heeft Frankrijk er maar 523.000 en heeft Slovenië na een maand een miljoen. Mustii uit België doet het met 926.000 in tien dagen voor Before the party’s over ook niet slecht. Ook een van de opvallendste inzendingen tot nu toe, No rules! van Windows95man uit Finland komt niet verder dan 1,2 miljoen kliks.

In Nederland heeft Klein met 1,4 miljoen streams op Spotify ook al een record beet. Hij doet daarmee beter dan Duncan Laurence. Wereldwijd staat het lied nu met ruim 1,6 miljoen streams in één etmaal op plek 104 van de meest beluisterde songs in de wereld. In onder meer ons land en Oostenrijk wordt de song ook goed beluisterd.(tove)

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjQwMzAyXzk1ODY0NTc50gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿