Topmodel Kate Moss getuigt op proces Depp-Heard: "Nee, Johnny heeft me nooit van de trap geduwd, gegooid of gestampt" - VRT NWS - Crune Blogs

Latest

2022年5月27日金曜日

Topmodel Kate Moss getuigt op proces Depp-Heard: "Nee, Johnny heeft me nooit van de trap geduwd, gegooid of gestampt" - VRT NWS

Het Britse topmodel Kate Moss (48) ontkent dat acteur Johnny Depp, met wie ze in de jaren 90 een relatie had, haar ooit van de trap heeft geduwd. Amber Heard had beweerd, dat Depp zijn ex-vriendin Moss ooit van de trap had geduwd op vakantie. Daarom werd Moss gevraagd om te getuigen. Ze ontkent het verhaal volledig.

Kate Moss is gisteren via een videoverbinding verschenen in de rechtbank in Fairfax, Virginia als getuige. Ze werd opgeroepen door de advocaten van Johnny Depp, met wie ze tussen 1994 en 1998 een relatie heeft gehad. 

Waarover gaat het proces: Johnny Depp eist 50 miljoen euro van zijn ex-vrouw Amber Heard, voor de reputatieschade die hij heeft opgelopen na een opiniestuk waarin Heard beschrijft dat ze in een vorige relatie slachtoffer was van huiselijk geweld. Volgens Depp hebben die beschuldigingen zijn acteercarrière onherroepelijk beschadigd.

Onzin, zegt Heard, die Depp op haar beurt ook heeft aangeklaagd. Zij eist 100 miljoen dollar van haar ex-man, en beschuldigt hem van aanhoudend huiselijk geweld en verkrachting. "Verzinsels", zegt Depp.

Het team rond Johnny Depp kon Moss oproepen als getuige in dit proces, nadat zijn ex-vrouw Amber Heard haar zelf ter sprake had gebracht. Volgens Heard heeft Depp haar ooit tijdens een pittige ruzie bijna van de trap geduwd, en zijn er hardnekkige geruchten dat Depp dat ooit op vakantie met Moss ook gedaan zou hebben. Een uitspraak die Johnny Depp zelf na de getuigenis van Heard meteen ontkende.

Tijdens haar korte getuigenis van amper drie minuten heeft Kate Moss die bewering ook volledig ontkend. Op de vraag van Depps advocaat Benjamin Chew of er destijds op hun vakantie in Jamaïca iets was gebeurd, antwoordde Moss: "Hij heeft me nooit geduwd, gestampt of een zetje gegeven, op geen enkele trap."

"We vertrokken samen naar buiten, Johnny en ik. Maar het had net geonweerd, en toen ik buitenkwam, ben ik uitgegleden, tot beneden aan de trap. Daarbij heb ik me pijn gedaan aan mijn onderrug", aldus Moss. "Natuurlijk heb ik geroepen, want ik wist niet wat me net was overkomen, en ik had pijn. Johnny is daarop teruggelopen, om me te helpen. Hij heeft me naar mijn kamer gedragen, en gezorgd voor medische hulp." 

Alle geruchten over geweld van Depp tegen Moss heeft het topmodel met deze getuigenis klaar en duidelijk weerlegd. Dat is een streep door de rekening van team Heard. Tijdens de videogetuigenis van Moss kon de advocaat van Depp amper een glimlach onderdrukken. 

De getuigenis van Moss plaatst (opnieuw) vraagtekens bij de geloofwaardigheid van Heard in dit gemediatiseerde proces. Na de getuigenis van Moss kregen de advocaten van Amber Heard ook nog de kans om haar enkele vragen te stellen, maar ze zijn daar niet op ingegaan.

Daarop werd Depp gevraagd om te vertellen hoe hij zich dat bewuste incident op vakantie met Moss herinnerde. "Ik weet nog dat ik Kate door de deur zag gaan. Buiten waren er drie houten trapjes, en daarop is ze uitgegleden. Haar benen vlogen in de lucht, en ze landde rechtstreeks op haar staartbeen. Wat duidelijk veel pijn deed. Ze was gewond en ze huilde. Dus ik ben naar haar gelopen, en heb haar vastgenomen, om zeker te weten dat ze ok is. Dat is het, dat is het hele verhaal", zo getuigde Depp onder eed.

Na de passage van Moss heeft Johnny Depp opnieuw plaatsgenomen op de getuigenbank, om nog te antwoorden op enkele vragen van de advocaten van Heard. Wanneer de acteur wordt gevraagd hoe het voor hem was om te luisteren naar getuigenis van zijn ex-vrouw, antwoordt hij "waanzinnig". 

“Het is waanzinnig om zulke afschuwelijke beschuldigingen van geweld, seksueel geweld, dat ze aan mij toeschrijft te aanhoren. (...) Niemand is perfect, zeker niet, maar ik heb nooit in mijn leven seksueel geweld of fysiek misbruik gepleegd", zo verklaarde de acteur.

Slotpleidooien en uitspraak in zicht

Na bijna 6 weken, met tal van getuigenissen en pleidooien, staan morgen de slotpleidooien op het programma, waarna de uitspraak zal vallen. Het proces Depp-Heard is al van 11 april aan de gang. Omdat het proces via een livestream te volgen is, circuleren er al wekenlang filmpjes en memes van uitspraken die vallen in de rechtszaal. Fans van Depp en Heard halen bovendien online stevig naar elkaar uit.

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiU2h0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMi8wNS8yNi9nZXR1aWdlbmlzLWthdGUtbW9zcy1vcC1wcm9jZXNzLWRlcHAtaGVhcmQv0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿