Ook DDT zette al zijn handtekening: bijna 55.000 fans willen geschrapte Kampioenen-afleveringen behouden - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2022年7月29日金曜日

Ook DDT zette al zijn handtekening: bijna 55.000 fans willen geschrapte Kampioenen-afleveringen behouden - Het Nieuwsblad

 

 ©  VRT - TV1

De beslissing van de VRT om 19 afleveringen van ‘FC De Kampioenen’ niet langer aan te bieden, blijft voor beroering zorgen. Acteur Jacques Vermeire steunt inmiddels de petitie van fan Simon Descheemaeker, die inmiddels al door bijna 55.000 boze fans is getekend.

Tom Vets

Simon Descheemaeker, de 17-jarige Tiktokker die eerder deze week de petitie lanceerde, hoopt dat er zoveel mensen zijn initiatief steunen dat de VRT haar beslissing gaat herzien. Op voorhand hoopte hij op 20.000 handtekeningen, en intussen is hij in die opzet al meer dan geslaagd, want naar alle waarschijnlijkheid rondt hij straks de kaap van 55.000 handtekeningen.

Initiatiefnemer Simon is verrast door het grote succes.

Initiatiefnemer Simon is verrast door het grote succes. © rr

“Wat er nu aan het gebeuren is, is boven elke verwachting”, zegt Descheemaeker. “Maar de serie is immens populair en ik snap dat veel mensen zich aangesproken voelen. Met deze cijfers hoop ik dat we kunnen eindigen tegen de 100.000 handtekeningen.”

LEES OOK. F.C. De Foute Kampioenen: deze 16 afleveringen wil VRT niet meer uitzenden wegens ongepaste humor (+)

DDT is ontroerd

De petitie is ook acteur Jacques Vermeire niet ontgaan. Via zijn profiel op Instagram roept hij zijn fans op om hun steentje bij te dragen en de petitie te ondertekenen. “DDT is heel diep ontroerd door de vele steunbetuigingen om zijn infr-fra-str-structuur te redden”, schrijft hij. “Steun Simon, help DDT en teken mee, alleen zo kan DDT Oké Cars open blijven.” We konden Vermeire gisteren verder niet bereiken.

“Ik zag dat niet alleen Jacques, maar ook zijn dochter en haar vriend, het bericht hadden gedeeld”, zegt Descheemaeker. “Ik had echt niet gedacht dat Jacques zich achter mijn initiatief zou scharen. Dat toont toch ook de onvrede aan bij de Kampioenen-ploeg.”

Disclaimer

Denkt Descheemaeker ook dat de VRT van gedachten zal veranderen? “Als je niets doet, zal er zeker niets gebeuren. Ik heb ook geen plan om iets te doen als de petitie afloopt. Ik begon deze petitie niet met het idee op het einde naar Brussel te trekken. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik iets van de VRT ga horen. Ik denk stiekem dat ze ook niet goed weten hoe hierop te reageren.”

“Ik begon de petitie omdat ik het doodjammer vond dat de afleveringen werden geschrapt”, besluit de Kampioenen-fan. “Met een disclaimer aan het begin, om de kijker erop te attenderen dat de uitzending grappen bevat die anno 2022 aanstootgevend kunnen zijn, zou je al veel kunnen oplossen. Toch?”

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjIwNzI4Xzk2NjkxNDQz0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿