Jan Van Biesen (55) stopt na 15 jaar als nethoofd van radiozender Studio Brussel. Hij gaat de digitale radiostream "De tijdloze" verder uitbouwen. Steven Lemmens (39), netmanager van MNM, neemt de dagelijkse leiding van het audio, video en onlineaanbod van Studio Brussel over.
In zijn nieuwe rol zal Jan Van Biesen het digitale radiostation "De Tijdloze" uitbouwen. Momenteel bestaat er al een eindejaarslijst op radio én online, een eindejaarsprogramma op Canvas, een onlinestream én een DAB+-kanaal. Daar presenteert Roos Van Acker op weekdagen een ochtendshow en maakt Stijn Van de Voorde thema-uitzendingen over tijdloze artiesten.
"We geloven bij VRT hard in het potentieel van onze digitale zender "De Tijdloze". Ik ben blij dat Jan Van Biesen zijn strategisch en creatief talent volop zal inzetten om "De Tijdloze" verder uit te bouwen. Tegelijk wil ik Jan uitdrukkelijk bedanken voor zijn fantastische parcours bij Studio Brussel", zegt Els Van de Sijpe, manager VRT Radio & Audio, over deze verschuiving.
"15 jaar aan het roer van Studio Brussel staan was een stoute jongensdroom", aldus Jan Van Biesen. "Maar na zoveel intense jaren heb ik nu toch vooral de persoonlijke behoefte en de professionele goesting in een nieuwe wending. Het kriebelt opnieuw om in deze boeiende en uitdagende mediatijden nu helemaal aan de slag te kunnen gaan met "De Tijdloze"-radio en om de keuzes te gaan maken die nodig zijn voor de toekomst van onze digitale audiokanalen."
Steven Lemmens (39), nethoofd van MNM, zal voortaan radiozenders MNM en Studio Brussel aansturen. In de nieuwe werking zal er nog meer worden ingezet op de productie van audio, video en podcasts. Lemmens werkte voor hij twee jaar geleden aan het hoofd kwam van MNM al 15 jaar voor Studio Brussel.
"MNM en Studio Brussel zijn twee fantastische zenders met een unieke identiteit en een eigen publiek. Dat publiek blijven we zo goed mogelijk bedienen op de radio. Digitaal gaan we nu grote stappen zetten om nieuw en verrassend aanbod te maken, zowel in audio als video, voor een jonge doelgroep", vat Lemmens samen.
"Met de nieuwe organisatie willen we live radio sterk houden en tegelijk nog meer podcasts, audio- en videoformats maken voor onze jonge mediagebruikers. Voor de productie van al die audio en video on demand brengen we het digitaal talent van MNM en Studio Brussel samen en maken we alle content makkelijk vindbaar op VRT NU", verduidelijkt Els Van de Sijpe, manager VRT Radio & Audio.
0 件のコメント:
コメントを投稿