Graspop strikt opvallende naam: "Hellmut Lotti Goes Metal" - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2023年3月31日金曜日

Graspop strikt opvallende naam: "Hellmut Lotti Goes Metal" - VRT.be

Helmut Lotti zal op 18 juni optreden op Graspop Metal Meeting. Hij zal onder de naam "Hellmut Lotti Goes Metal" verschillende hardrock covers brengen. "Ik ben nog nooit op Graspop geweest. De eerste keer belooft dus heel speciaal te worden."

Wie denkt aan Helmutt Lotti legt misschien niet onmiddellijk de link met metalmuziek. Toch wil de zanger, die eerder gekend is om zijn klassieke stem, het genre verder ontdekken en zal hij optreden op het metalfestival bij uitstek: Graspop Metal Meeting. 

De zanger prijkt op de affiche als Hellmut Lotti Goes Metal. "Het is allemaal begonnen toen ik me bij radiozender Willy waagde aan een cover van "Run to the hills" van Iron Maiden. En dat is nu een beetje uit de hand gelopen", lacht hij. 

Het nummer werd enthousiast onthaald door verschillende metalheads. "De video is op verschillende Facebookpagina's van metalverenigingen in Canada, Denemarken en Duitsland terechtgekomen. Het ging als het ware viraal."

Voorliefde voor metal en hardrock?

Zelf heeft Lotti vooral een passie voor Elvis. Het is de broer van Lotti, Johan die een voorliefde heeft voor metalmuziek. "Terwijl ik als 13-jarige aan modelbouw deed, hoorde ik enkel maar mijn broer zijn metalmuziek in mijn oren", blikt Lotti terug. "Al snel kon ik heel wat nummers meezingen. Toen ik op jonge leeftijd "Run to the hills" meebrulde, zei mijn vader voor het eerst tegen me dat ik echt kon zingen."

Set vol klassiekers

Wat mogen we verwachten van "Hellmut Goes Metal"? "Naar hardrock normen gaat het redelijk mild zijn", stelt hij gerust. "Ik zie het als een soort van greatest hits. Vooral vintage rock van de jaren 70 en 80 zal de revue passeren. Het wordt vooral een feest der herkenning, met allemaal covers." 

 Ik hoop nog een extra concert te doen in het najaar en wie weet komt er wel een vinyl uit

Helmut Lotti

Op zondag 18 juni waagt Lotti zich aan een hele set voor een publiek vol metalfans. Graspop Metal Meeting gaat door van 15 tot 18 juni in Dessel in Antwerpen. Andere headliners zijn Guns 'N Roses, Machine Head, Slipknot en Mötley Crüe. 

Toekomstplannen

Het zal afwachten zijn of Lotti het concept groter uitspeelt. "Ik wil er graag een vervolg aan breien, maar het is nog niet duidelijk hoe we dat gaan aanpakken. Ik hoop nog een extra concert te doen in het najaar en wie weet komt er wel een vinyl uit." 

Of het echt een volwaardig project wordt, staat nog niet vast. "Wat wel vaststaat, is dat ik heel hard ga genieten op Graspop. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik ken wat metalheads en zij zijn allemaal heel open-minded. Ik ga mijn best doen en natuurlijk mijn broer ook meepakken", sluit Lotti af. 

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiPWh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMy8wMy8zMS9oZWxtdXQtbG90dGktZ3Jhc3BvcC_SAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿