Andy uit Ardooie was Belgische privéchauffeur van Tina Turner: "We hebben samen nog Brusselse wafels gegeten" - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2023年5月26日金曜日

Andy uit Ardooie was Belgische privéchauffeur van Tina Turner: "We hebben samen nog Brusselse wafels gegeten" - VRT.be

Andy Verbauwhede uit Koolskamp, Ardooie, was 15 jaar lang de privéchauffeur van Tina Turner wanneer ze in België kwam optreden. Zoals in veel reacties al naar bovenkwam, noemt de chauffeur Turner een ongelofelijk warme en oprechte vrouw. "Het eerste wat ze tegen me zei was: "You can just call me Tina"."

Ardooienaar Andy Verbauwhede is een van de weinige Vlamingen die kan zeggen dat hij Tina Turner goed gekend heeft. Jarenlang was hij namelijk haar vaste chauffeur. "Telkens wanneer Tina naar ons land kwam, was ik haar chauffeur", vertelt hij bij Radio2 Spits. "Bij mijn limousinebedrijf Huur een Stuur BV uit Gent verhuren we limousines met privéchauffeur voor zakenmensen en artiesten."

"In 1995 werd ik plots gebeld, op een nogal geheimzinnige wijze, dat ik op een bepaald uur op de luchthaven van Zaventem moest zijn. Alle gates werden geopend en ik moest tot aan het bewuste vliegtuig rijden. Bij aankomst bleek het om Tina Turner te gaan", vertelt de chauffeur. 

Beluister het gesprek met Andy bij Radio2 Spits:

In veel reacties op het overlijden van Tina Turner komt naar boven hoe warm, vriendelijk en oprecht ze was tegen mensen die haar ontmoetten. "Ook tegen mij was ze heel lief. Ze vroeg meteen naar mij naam en stelde zichzelf voor als "You can call me Tina". We kwamen zo goed overeen dat Tina Turner bij elk Belgisch bezoek naar mij vroeg als chauffeur", vertelt Verbauwhede.

Ik behandelde haar niet als de ster Tina Turner, maar als een persoon van vlees en bloed

"Je bent veel onderweg samen dus je bouwt een zekere band op. Ik behandelde haar ook niet als de ster Tina Turner, maar als een persoon van vlees en bloed. Het was echt een voorrecht om zoveel met haar in de wagen te zitten. 

Eén anekdote zal de Ardooienaar nooit vergeten. "We zijn ooit eens 's nachts met z'n tweetjes, zonder security, Brusselse wafels gaan eten", lacht hij. "Totaal in de anonimiteit, want niemand kwam om een handtekening vragen of herkende haar."

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiZmh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMy8wNS8yNS9hbmR5LXVpdC1hcmRvb2llLXdhcy1iZWxnaXNjaGUtcHJpdmVjaGF1ZmZldXItdmFuLXRpbmEtdHVybmVyL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿