Waarom het applaus voor Johnny Depp in Cannes werd geklokt - De Morgen - Crune Blogs

Latest

2023年5月19日金曜日

Waarom het applaus voor Johnny Depp in Cannes werd geklokt - De Morgen

NieuwsJohnny Depp

null Beeld Scott Garfitt/Invision/AP
Beeld Scott Garfitt/Invision/AP

Was de acteur in Cannes volledig gerehabiliteerd? Of toch slechts zuinigjes? Om daarover uitsluitsel te geven werd het applaus na zijn film Jeanne du Barry geklokt.

“Het waren er zeven.” Stephen Deuters voelde zich geroepen om de score in Cannes te corrigeren. De oud-assistent van Johnny Depp, die in rechtszaakhit Depp vs. Heard de ex-echtgenote van zijn baas een ‘sociopathische aandachttrekker’ noemde, liet van zich horen op Twitter, prompt na het openingsgala. Hij reageerde op het bericht van nieuwssite Deadline Hollywood dat de staande ovatie na de première van Jeanne du Barry, met Depp als koning Lodewijk XV, exact vier minuten en twintig seconden had geduurd. Dat klopte niet, volgens Deuters. Hij vermoedde vals spel: “Typisch, dit.”

Het filmtijdschrift Variety klokte er óók zeven. The New York Times hield het op een schamele drie minuten. Was Depp nu volledig gerehabiliteerd, of toch slechts zuinigjes?

Het met een stopwatch bijhouden van het applaus na premières is een gekke gewoonte, die sinds enkele jaren de grote filmfestivals teistert. Alsof de status van een film meetbaar is aan de klaplust van de opgedofte genodigden. Maar men kon zich de zorgen van Depps team wel voorstellen. Drie of vier minuten is toch een beetje lauw, als je de beleefdheidsfactor meeweegt. Maar zeven minuten – probeer het maar eens – vraagt een behoorlijke inzet.

Wederopstanding

Een dag later, bij de persconferentie, arriveert Depp 42 minuten te laat. ‘Buenos días’, mompelt de ster. Regisseur en actrice Maïwenn was alvast begonnen. “Ik had de voorkeur voor een sexy tegenspeler”, zegt ze. “Johnny’s Frans is perfect. Hij moet soms alleen even zoeken naar de woorden.”

“Heb ik in het Engels ook”, voegt Depp toe, die de vragen beantwoordt in meanderende zinnen. “Voelde ik me geboycot door Hollywood? Hmm... ik zou geen hartslag hebben gehad, als ik op een zeker moment niet was gaan denken dat dit alles een gestoorde grap was… Natuurlijk, als ze je vragen om uit een film te stappen, vanwege iets wat louter… bestaat uit klinkers en medeklinkers, die in de lucht bewegen…” (Depp werd uit Fantastic Beasts gezet, nadat het Engelse hof had geoordeeld dat hij een ‘wife beater’ mocht worden genoemd). “Maar nee, ik voel me niet geboycot door Hollywood, want ik dénk niet aan Hollywood.”

Tot de zaal: “Wat jullie over me gelezen hebben, de afgelopen vijf, zes jaar… het merendeel ervan is fantastische, afgrijselijk geschreven fictie.”

Uitsluitsel kan ook hij niet geven, over dat applaus. “Het leek maar niet te stoppen… het voelde als een loop. De energie was… yeah.”

Minstens zeven minuten – op de klok van Depp.

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiZ2h0dHBzOi8vd3d3LmRlbW9yZ2VuLmJlL3R2LWN1bHR1dXIvd2Fhcm9tLWhldC1hcHBsYXVzLXZvb3Itam9obm55LWRlcHAtaW4tY2FubmVzLXdlcmQtZ2VrbG9rdH5iMDFjN2QwMS_SAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿