Céline Dion schrapt volledige wereldtournee door aanhoudende neurologische problemen - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2023年5月27日土曜日

Céline Dion schrapt volledige wereldtournee door aanhoudende neurologische problemen - VRT.be

Céline Dion schrapt haar volledige Courage World Tour omdat haar neurologische problemen aanhouden. Dat laat de megaster uit Canada weten op haar website en via sociale media. Eerder had ze al verschillende concerten uitgesteld.

"Het spijt me zo jullie allen opnieuw te ontgoochelen." Dat laat Céline Dion vandaag weten bij het nieuws dat ze haar volledige Courage World Tour schrapt. Die had haar vanaf komende zomer tot in april volgend jaar langs verschillende steden in Europa moeten brengen, waaronder Antwerpen op 17, 18 en 20 september.

Eerder had Dion al verschillende optredens uitgesteld naar een latere datum. Toen en nu liggen gezondheidsproblemen aan de basis van die beslissing. Dion lijdt aan het Stiff Person Syndrome, zo legde ze eind vorig jaar uit in een videoboodschap aan haar fans. Dat is een neurologische aandoening die haar spieren doet verstijven en samentrekken. Hierdoor kan ze niet zingen zoals ze dat wil en is ook haar mobiliteit beperkt. 

"Ik doe hard mijn best om mijn kracht te herwinnen, maar op tournee gaan kan erg lastig zijn als je niet honderd procent in orde bent", zegt Dion deze keer. "Het is niet eerlijk voor jullie dat ik de concerten blijf uitstellen. Hoewel het mijn hart breekt, is het beter alles nu te annuleren tot ik echt klaar ben om weer op het podium te staan. Ik wil dat jullie weten dat ik niet opgeef en dat ik niet kan wachten jullie weer te zien."

Wie al tickets had voor een optreden, kan volgens de website van Dion een terugbetaling vragen via het originele verkooppunt. Ook wie verdere vragen heeft, moet zich tot dat punt wenden.

Dion begon haar Courage World Tour enkele jaren geleden al, maar moest die in maart 2020 stopzetten door de covidpandemie. Begin 2021 vonden de opnames plaats van "Love again", een film van James C. Strouse waarin ze een fictieve versie van zichzelf speelt. In oktober van dat jaar moest ze voor het eerst twee concertreeksen annuleren als gevolg van spierkrampen, dezelfde problemen die haar nog altijd achtervolgen.

Vandaag is Dion 55. Ze is geboren in Canada in een muzikale familie. Het brede publiek maakte kennis met haar in 1988 toen ze voor Zwitserland het Eurovisiesongfestival won met "Ne partez pas sans moi". Later scoorde ze monsterhits als "Pour que tu m'aimes encore", "It's all coming back to me now" en "My heart will go on". 

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiRGh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMy8wNS8yNi9jZWxpbmUtZGlvbi1zY2hyYXB0LXRvdXJuZWUv0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿