Zanger en kindster Aaron Carter (34) overleden: broer van Backstreet Boy Nick kende een bewogen leven - VRT NWS - Crune Blogs

Latest

2022年11月6日日曜日

Zanger en kindster Aaron Carter (34) overleden: broer van Backstreet Boy Nick kende een bewogen leven - VRT NWS

De Amerikaanse zanger Aaron Carter is overleden. Hij werd 34. Aaron is de jongere broer van Nick Carter van de Backstreet Boys en scoorde als kind in eigen land hits met "Crush on you" en "I want candy". Aaron had een erg bewogen leven achter de rug met psychische problemen en verslavingen.

Aaron Carter werd - volgens entertainmentsite TMZ - in zijn badkamer thuis dood aangetroffen. Over een doodsoorzaak is niets bekendgemaakt. De jonge Carter maakte vijf albums die goed waren voor een miljoenenverkoop. Zijn carrière begon in de jaren 90 toen hij amper 9 was. Zijn tweede plaat "Aaron's party (come get it)" was zijn succesvolste met nummers als "I want candy" en "That' how I beat Shaq".   

Zijn doorbraak verschafte Aaron toegang tot het voorprogramma van de populaire Britney Spears (voor haar "Oops!... I did it again"-tour) en de Backstreet Boys. Carter dook ook op in tv-series als "Lizzie McGuire", "7th heaven" en de "House of Carters" (een realityreeks over zijn familie).

De broers Aaron en Nick.
Copyright 3418281Globe Photos / MediaPunch 2019

Toch was het niet allemaal rozengeur en maneschijn. Carter vertelde in "The docors" in 2019 over zijn mentale problemen. Hij leefde met paniekaanvallen en kampte met schizofrenie. "Dit is mijn wereld", zei hij en toonde een plastic zak met medicijnen en voorschriften.

In 2017 kreeg Carter nog de nodige publieke steun toen hij tweette dat hij biseksueel is. "Het is belangrijk voor mezelf om dit te vertellen, want het weegt op mij, bijna al de helft van mijn leven. Ik schaam me niet, maar ik wil deze last van mijn schouders." Carter voelde zich sinds zijn 13e aangetrokken tot zowel meisjes als jongens.  

Carter kwam meermaals in aanraking met de politie voor zijn roekeloos rijgedrag en drugsbezit. De zanger zocht hulp in afkickcentra en verklaarde zich bankroet in 2013. Begin dit jaar liet hij de krant Daily Mail weten dat hij niet langer wenste afgeschilderd te worden als een "wrak". In een eerder interview vroeg Carter vooral begrip: "Ik hoef geen hulp, wat ik vraag is dat anderen me zien als mens en dat ik fouten maak zoals iedereen."

Carter werd vorig jaar vader van een zoontje, Prince. The Hollywood Reporter schrijft dat hij dit jaar in behandeling ging om kans te maken op voogdijschap.

Wie met vragen zit over zelfdoding kan terecht op de Zelfmoordlijn, op het gratis nummer 1813, of op zelfmoordlijn1813.be. Nood aan een gesprek? Dan kan u 24/7 terecht bij Tele-Onthaal op het nummer 106. U kan ook chatten via www.tele-onthaal.be. Jongeren kunnen terecht bij Awel op telefoonnummer 102, of via chat op awel.be.

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiP2h0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMi8xMS8wNi9hYXJvbi1jYXJ0ZXItb3ZlcmxlZGVuL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿