Elton John over zijn duet "Hold me closer" met Britney Spears: "Duimen dat ze beseft hoe verdomd goed ze is" - VRT NWS - Crune Blogs

Latest

2022年8月26日金曜日

Elton John over zijn duet "Hold me closer" met Britney Spears: "Duimen dat ze beseft hoe verdomd goed ze is" - VRT NWS

"Ik duim dat dit haar vertrouwen zal herstellen om terug in de studio te gaan, meer platen te maken en te beseffen dat ze verdomd goed is." Aan het woord is Elton John die vandaag samen met Britney Spears het duet "Hold me closer" op de wereld loslaat. Elton John ziet zichzelf als "nonkel Elton" die artiesten helpt als ze gebukt gaan onder immense druk.   

Het was echtgenoot David Furnish die het idee opperde om met Spears samen te werken, verklapt Elton John in een interview met de Britse krant The Guardian. Het popicoon wil voortaan elke zomer - voor zijn plezier - een nummer uitbrengen, maar had nog niemand in gedachten. Elton John vond Spears meteen een schitterend idee. Hij heeft al langer een zwak voor haar en volgt haar nauwlettend.

Ze was voorbereid. Ik liet haar begaan

producer Andrew Watt

Spears waagde de gok en stapte de studio van muziekproducer Andrew Watt ("Ghost in my head") in Los Angeles binnen. "Ze was voorbereid. Ze wist exact wat ze wilde", legt hij uit. "Ze gaat tot het uiterste met haar (gelaagde) stem. Als producer is soms het beste wat je kan doen... niets zeggen. Ik liet haar begaan. Zij nam volledig de controle." Na de opname wist Spears hoe ze de mix wilde. Ze had een duet voor ogen dat mensen laat dansen.

BELUISTER - het uptemponummer van Britney Spears en Elton John: 

Voor de lancering van "Hold me closer" bleek Spears onzeker. Elton John en Watt moesten haar overtuigen. "Ze is zo lang weg geweest (muzikaal sinds 2016, red.) en is zo vaak bedrogen geweest (...) Mocht het een hit worden, zou dit haar meer vertrouwen geven en zal ze zich realiseren dat mensen om haar geven en willen dat ze gelukkig is."

Spears won vorig jaar een jarenlange juridische strijd om niet langer onder voogdij te staan. Gedurende 13 jaar moest de zangeres van megahits als "Toxic" en "Oops! I did it again" voor financiële en andere belangrijke beslissingen de toestemming vragen aan een bewindvoerder. Elton John spreekt over een traumatische ervaring.

Hij huivert bij de gedachte dat er collega's rondlopen met donkere gedachten en noemt zichzelf de helpende uncle Elton. "Heel wat artiesten durven vaak geen hulp vragen, heb ik ondervonden. Ik bel ze en we zitten vervolgens samen."

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiaWh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMi8wOC8yNi9ob2UtaXMtZGUtc2FtZW53ZXJraW5nLXR1c3Nlbi1lbHRvbi1qb2huLWVuLWJyaXRuZXktc3BlYXJzLXRvdC1zL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿