VTM reageert na kritiek op 'Back to reality' met Natalia en Astrid Coppens: “Jammer dat mensen al oordelen na één aflevering” - De Standaard - Crune Blogs

Latest

2024年2月21日水曜日

VTM reageert na kritiek op 'Back to reality' met Natalia en Astrid Coppens: “Jammer dat mensen al oordelen na één aflevering” - De Standaard

televisie

© vtm

Gesmaakt werd ze niet, de eerste aflevering van ­Astrid en Natalia: back to reality. In het VTM-programma ervaren de twee sterren wat het is om een alleenstaande moeder met een beperkt inkomen te zijn.

Recensies waren niet mals, en ook op sociale media waren veel kijkers niet te spreken over Back to reality, met Astrid Coppens en Natalia. “Als je een programma maakt over een gevoelig thema, moet je er ook tegen kunnen dat mensen dat kritisch bekijken. Daar hebben we geen problemen mee. Maar ik vind het jammer dat sommigen hun oordeel al klaar hebben op basis van één aflevering”, zegt VTM 2-woordvoerder Tine Danschutter.

“Dit is niet zozeer een programma over armoede, maar over de vier op de tien Belgen die hard werken en toch moeite hebben om rond te komen. Aan die mensen willen we zeggen: chapeau, je doet het toch maar. En we hebben daarbij bewust gekozen voor een lichte toon, omdat niet iedereen zit te wachten op een klassieke reportage. We willen een fijn programma maken.”

Betere omkadering

Danschutter haalt programma’s als Een echte job en Out of office aan als voorbeelden. Alleen leek de omkadering en begeleiding daar beter te zitten. “Voor de berekening van het budget dat ­Astrid en Natalia te besteden hebben, deden we een beroep op professor arbeidseconomie Stijn Baert. Dat krappe budget is voor heel wat mensen wel degelijk de realiteit”, countert Danschutter.

Ook zullen Natalia en Coppens in de loop van de uitzendingen nog kennismaken met alleenstaande moeders. “We pretenderen niet dat zij nu weten hoe het is om met een beperkt inkomen rond te komen en zo’n leven te leiden. Maar ze zullen wel meer inzicht krijgen. Ja, ik heb kritische berichten gelezen. Maar op onze sociale media krijgen we van onze kijkers toch meer dan dubbel zoveel positieve, warme reacties en dat is fijn.” (dewo)

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiMWh0dHBzOi8vd3d3LnN0YW5kYWFyZC5iZS9jbnQvZG1mMjAyNDAyMjBfOTU5Mjc5NDLSAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿