Met steun van de jury én de gerechtsdeurwaarder: Viktor Verhulst pareert forse kritiek op zijn prestaties in 'Dancing with the stars' - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2019年10月29日火曜日

Met steun van de jury én de gerechtsdeurwaarder: Viktor Verhulst pareert forse kritiek op zijn prestaties in 'Dancing with the stars' - Het Nieuwsblad

Met steun van de jury én de gerechtsdeurwaarder: Viktor Verhulst pareert forse kritiek op zijn prestaties in ‘Dancing with the stars’

Viktor Verhulst en zijn danspartner Natascha Foto: ISOPIX

Viktor Verhulst wordt nu al wekenlang bedolven onder de kritiek op sociale media over zijn prestaties als danser in het Vier-programma ‘Dancing with the Stars’, maar toch staat hij ondertussen in de halve finale. “Met dank aan de papa”, insinueren sommigen hulp van presentator Gert Verhulst, maar dat ontkennen zowel de jury als de gerechtsdeurwaarder formeel in Het Laatste Nieuws. En Verhulst zelf, die laat het niet aan zijn hart komen.

De commentaar op sociale media is al wekenlang snoeihard, maar toch danst Verhulst zondag in de halve finale. Ten koste van bijvoorbeeld Ianthe Tavernier en Ann Pira, die bitter opmerkte dat haar uitschakeling onterecht vond. “Het is heel belangrijk om juist te stemmen. Op dánsers”, verwees ze naar de mindere danskunsten van Verhulst.

Favoritisme

Jurylid Davy Brocatus erkent in Het Laatste Nieuws dat Verhulst de minste danser is, maar wil niet horen van insinuaties van favoritisme. “Als het publiek ervoor kiest om de underdog in de wedstrijd te houden, dan moeten wij dat als jury respecteren. Viktor is populair bij de stemmende kijkers, da’s duidelijk.”

Ook gerechtsdeurwaarder Ronnie De Ceuster ontkent ten stelligste dat er sprake is van bevoordeling. “We kunnen in eer en geweten bevestigen dat de stemming op een correcte manier gebeurt. In dit concrete geval moeten we vaststellen dat Viktor veel stemmen krijgt van de kijker. Je kan dat onterecht vinden, maar zo is het nu eenmaal. Het format, en het format alleen, bepaalt de uitslag. De vakjury heeft ondertussen ook al enkele keren opgeroepen om te kijken naar de dansprestaties, maar uiteindelijk stemt de kijker zoals hij of zij dat wil. Daar heeft Gert Verhulst - als vader van Viktor - niets aan te veranderen.”

Verhulst: “De knop omgedraaid”

Verhulst beseft dat hij nog altijd in het programma zit dankzij zijn stemmende fans, maar laat de kritiek niet aan zijn hart komen. “Ik snap dat mensen zoiets hebben van ‘Wat doet die nog in de wedstrijd?’ Ik neem hen dat ook niet kwalijk. Maar dat is natuurlijk niet fijn om te lezen. Het is niet dat ik mijn best niet doe en er mijn voeten aan veeg. Maar op een gegeven moment heb ik de knop omgedraaid, omdat ik natuurlijk ook zie hoeveel werk Natascha (zijn danspartner, nvdr.) in mij steekt. En ik wil haar niet in de steek laten.”

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191029_04691153

0 件のコメント:

コメントを投稿