Politici overvallen door honderden nabestaanden van verkeers... - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2019年10月27日日曜日

Politici overvallen door honderden nabestaanden van verkeers... - Het Nieuwsblad

Politici overvallen door honderden nabestaanden van verkeersslachtoffers in ‘Make Belgium great again’

Foto: Make Belgium Great Again

Confronterende beelden zondagavond in het VTM-programma ‘Make Belgium great again’. Daarin wil presentatrice Frances Lefebure de fietsveiligheid in dit land aankaarten. Daarom knoopt ze tijdens een fietstocht langs gevaarlijke padenhet gesprek aan met vijf toppolitici en confronteert ze hen met nabestaanden van mensen die hun fietstocht niet overleefden.

Meyrem Almaci (Groen), Alexander De Croo ( Open VLD), John Crombez (SP.A) en ex-Vlaams ministers van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) en Hilde Crevits (CD&V) staan er bedremmeld bij. Voor hen staan honderden mensen met een wit T-shirt met daarop telkens een korte boodschap. Mijn dochter, mijn zoon, mijn nicht, mijn broer, mijn kleindochter. Met achter hen een verzameling witgeschilderde fietsen. Allemaal zijn het nabestaanden van mensen die omgekomen zijn bij een verkeersongeluk met de fiets. “Moordstrookje, zelden was een woord zo goed gekozen”, zegt Jan, die zijn dochter verloor.

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191027_04687523

0 件のコメント:

コメントを投稿