Dochter van Nirvana-frontman Kurt Cobain over hoe ze de erfenis van haar vader verbraste: “Het lijkt bijna op een gigantische lening waar ik nooit van verlost zal geraken” - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2020年8月23日日曜日

Dochter van Nirvana-frontman Kurt Cobain over hoe ze de erfenis van haar vader verbraste: “Het lijkt bijna op een gigantische lening waar ik nooit van verlost zal geraken” - Het Nieuwsblad

Dochter van Nirvana-frontman Kurt Cobain getuigt hoe ze de erfenis van haar vader verbraste

Frances Bean Cobain Foto: Photo News

Frances Bean Cobain (28), dochter van Nirvana-icoon Kurt Cobain, heeft het zonder het echt goed te beseffen een groot deel van de miljoenenerfenis van haar vader - 9 miljoen euro om precies te zijn - doorgejaagd. Geldzorgen hoeft ze zich niet te maken, want de royalties blijven binnenstromen. “Ik kon er niet mee, omdat het het geld is van iemand die ik nog nooit ontmoet heb”, vertelt ze in een podcast van RuPaul. Grunge-icoon Cobain stapte uit het leven toen zijn dochter amper achttien maanden oud was.

Negen miljoen euro heeft ze erdoor gejaagd op relatief korte termijn. De dochter van Cobain en ‘Hole’-zangeres Courtney Love, geeft toe dat ze jaren boven haar stand leefde en niet met het immense bedrag kon omgaan.

“De enige manier waarop mij werd getoond hoe te leven, was door te leven in overmaat”, vertelt ze tijdens een openhartig gesprek in RuPauls podcast. “Het kostte me tijd om te ontnuchteren en te beseffen dat het, hoeveel geld je ook denkt te hebben, niet permanent is.”

Frances is enig kind, waardoor zij het overgrote deel van Cobains nalatenschap kreeg na zijn dood in 1994. Hoewel ze al een serieus bedrag heeft opgesoupeerd, krijgt ze maandelijks nog bijna 65.000 euro op haar rekening gestort.

“Ondanks dat enorme inkomen heb ik wel jaren veel te veel geld uitgegeven”, geeft ze toe. Nooit heeft ze geleerd hoe ze met zoveel centen moest omgaan.

Dochter van Nirvana-frontman Kurt Cobain getuigt hoe ze de erfenis van haar vader verbraste
Frances was amper 18 maanden toen haar vader stierf. Haar mama, Courtney Love, leeft nog wel, zij het niet altijd nuchter Foto: Photo News

Ze geeft ook toe dat ze het altijd moeilijk heeft gehad met de erfenis van haar vader: “Ik kan er niet mee om omdat het geld is van iemand die ik nog nooit ontmoet heb, laat staan dat ik het zelf verdiend heb. Het lijkt bijna op een gigantische lening waar ik nooit van verlost zal geraken.”

De 28-jarige heeft besloten om de broekriem wat meer aan te spannen en zinloze uitgaven te vermijden. “Ik bestel bijvoorbeeld altijd een heel luxueuze Uber-rit, ook als het amper vijf minuten rijden is. Ik besef nu ook dat dat compleet nodeloos is en ik dus beter een normale Uber kan bestellen, zoals iedereen doet.”

De dochter van Cobain vertelde in de podcast ook uitgebreid over haar moeder, Courtney Love (56). De Hole-zangeres worstelt al haar hele leven lang met drank- en drugsproblemen, maar beweert nu al twee jaar nuchter te zijn.

“Als mijn moeder op de goede en gezonde weg is, is ze een van de meest intelligente en vriendelijkste mensen die ik ooit heb ontmoet”, vertelt Frances. “Ze is zo empathisch en intelligent, maar weet niet altijd hoe ze daarmee moet omgaan en dan wordt ze zo zelfdestructief.”

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjAwODIyXzk3NjAxNjg00gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿