Hoogtepunten De Warmste Week: 6 DWW-dj's nemen duik in ijskoude Dijle, tip van ijsbeer Luc, "Controleer je ademhaling" - VRT NWS - Crune Blogs

Latest

2021年12月22日水曜日

Hoogtepunten De Warmste Week: 6 DWW-dj's nemen duik in ijskoude Dijle, tip van ijsbeer Luc, "Controleer je ademhaling" - VRT NWS

De Warmste Week is aan zijn vijfde dag toe. Het thema van de solidariteitsactie is dit jaar "Kunnen zijn wie je bent". Het kloppend hart van de actie, DWW Radio, zendt uit vanuit gaststad Mechelen. De Warmste Week zamelt geld in om 200 projecten te steunen die ervoor zorgen dat mensen echt zichzelf kunnen zijn. Volg hier doorheen de dag de hoogtepunten van De Warmste Week.

't Is gebeurd: 6 DWW-dj's ijsberen in de Dijle

Ze hebben het gedaan: DWW Radio-dj's Peter Van de Veire, Fien Germijns, Joris Brys, Kirsten Lemaire, Sander Vandenhende en Pien Lefranc zijn in de Dijle gesprongen. Een bijzondere uitdaging, bij vriestemperaturen en water van amper 4 graden. Op aanraden van Luc Nijs van de ijsberenclub in Mol gaan de presentatoren via een ladder op een rustig tempo het water in. En sommigen hebben de smaak te pakken en springen daarna nog enkele keren de Dijle in.

IJsbeer Luc heeft nog enkele tips voor DWW-presentatoren die straks in de Dijle springen

Luc Nijs is de voorzitter van de ijsberenclub in Mol. Hij weet dus als geen ander hoe het voelt om een koude duik te nemen. Hij deelt nog wat advies met de DWW-presentatoren die rond 10.30u in de ijskoude Dijle springen. Gevaarlijk is zo'n winterse zwempartij trouwens niet. "Als je tenminste in goede gezondheid verkeert, en er zijn in je familie geen hartproblemen, dan kan je veilig ijsberen", bevstigt Luc.

"Als je het niet gewend bent, dan raad ik je niet aan om zonder opwarming het water in te gaan. Wandel rustig het water in, en houd je ademhaling onder controle. Ga enkele keren in en uit het water, en nadien kan je rondzwemmen. Niets moet: luister vooral naar je lichaam. En als je met een dikke tong begint te praten, dan is het hoog tijd om uit het water te gaan."

Zanger Metejoor durfde lang niet voor muziekcarrière kiezen: "Faalangst overwonnen"

Zanger Metejoor combineerde zijn muziekcarrière tot voor kort nog met een job in het onderwijs. Het heeft een hele tijd geduurd voor hij voluit voor de muziek durfde kiezen, vertelde hij bij DWW Radio. Het centrale thema "Kunnen zijn wie je bent" ligt hem dus na aan het hart.

"Ik beluisterde stukjes zang die ik opnam met mijn smartphone, en ik dacht dat ik niet goed genoeg was. Tot mijn zus mij hoorde zingen, en me aanmoedigde om ervoor te gaan. En nu kan ik voluit mijn ding doen, en dat voelt ongelofelijk goed. Dus als je voelt met heel je hart dat je ergens voor moet gaan: gewoon doen!", klinkt het. Metejoor heeft ook opgetreden bij DWW Radio, samen met zijn zus Lisa. 

K3-choreograaf Tommy Gryson over immens populaire "Waterval"-dansje: "Waanzinnig om iedereen mijn bewegingen te zien doen"

"Waterval" van K3 is met de regelmaat van de klok te horen op DWW Radio, wat altijd voor een meezing- én meedansmoment zorgt. K3-choreograaf Tommy Gryson bedacht het - intussen welbekende - dansje, met veel zwaaiende armbewegingen. 

"Eenvoudige moves, die spontaan in mij zijn opgekomen: daar ben ik voor gegaan", vertelt hij bij DWW Radio."Enkel over het nabootsen van de "unicorns en dolfijnen" in de tekst was ik eerst niet overtuigd. Maar simpele dingen werken altijd het best in dans. Waanzinnig om te zien dat wat ik bedacht heb, nu door jong en oud wordt meegedanst."

"Kunnen zijn wie je bent" is een thema dat Gryson als danser na aan het hart ligt. In het verleden deed hij mee aan dansprogramma's zoals "So you think you can dance", waarin hij niet helemaal zichzelf mocht zijn. "Ik kreeg van programmamakers te horen dat ik beter niet vertelde dat mijn lief een man was, want dat zou me stemmen van het vrouwelijke publiek kunnen kosten bij de televoting", getuigt hij. "In tien jaar tijd is er gelukkig veel veranderd op dat vlak."

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiPmh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMS8xMi8yMi9kZS13YXJtc3RlLXdlZWstZGFnLTUv0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿