VRT zet samenwerking met MNM-presentator Wanne Synnave stop na meldingen over grensoverschrijdend gedrag - VRT NWS - Crune Blogs

Latest

2022年10月29日土曜日

VRT zet samenwerking met MNM-presentator Wanne Synnave stop na meldingen over grensoverschrijdend gedrag - VRT NWS

De VRT heeft de samenwerking met MNM-presentator Wanne Synnave (26) stopgezet, na meldingen over grensoverschrijdend gedrag. Synnave zou ongepaste foto's en berichten verstuurd hebben naar jongeren. Op sociale media heeft de presentator zijn excuses aangeboden aan de betrokkenen. 

"De VRT heeft beslist om de samenwerking met Wanne Synnave te stoppen na klachten van grensoverschrijdend gedrag", klinkt het in een mededeling van de openbare omroep. Synnave zou ongepaste foto's en berichten verstuurd hebben naar jongeren. "VRT neemt zulke meldingen ernstig, is zeer begaan met de melders en is dan ook het gesprek met Wanne aangegaan. Hij speelt bij jongerenzender MNM een belangrijke rol en heeft een voorbeeldfunctie. De meldingen zijn van die aard dat hij geen uithangbord meer kan zijn van MNM."

Wanne Synnave werkte als zelfstandige voor VRT, waar hij op weekdagen 's middags een programma op MNM presenteerde. In het verleden was hij een tijdlang sidekick bij Peter Van de Veire. Hij werkte ook aan een musical, "Kamp Delta".

Excuses

Op Instagram heeft Synnave in een mededeling bevestigd dat er "meldingen gemaakt zijn die gaan over mijn gedrag dat als ongepast ervaren werd" en dat hij daardoor "even compleet uit beeld" verdwijnt. "Deze meldingen komen heel onverwachts, aangezien ik mijn contacten altijd als vertrouwelijk en met wederzijdse toestemming beschouwde. Door deze meldingen besef ik nu ook dat dat niet voor iedereen zo was, en dat de impact op de betrokkenen groter is dan ik had ingeschat."

Synnave biedt ook zijn excuses aan. "Ik wil graag eindigen met oprechte excuses, aan de betrokkenen die mijn gedrag als ongepast ervaarden. Het was nooit mijn bedoeling iemand te kwetsen of ongepast te benaderen. Het spijt me als dat wel gebeurd is. Ik neem tijd om na te denken en aan mezelf te werken, en hoop jullie binnenkort terug te zien."

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiNmh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMi8xMC8yOS93YW5uZS1zeW5uYXZlL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿