Libelle moet 'The masked singer' verlaten: “Ik ben er echt van geschrokken. Vooral dat masker is beklemmend” - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2020年9月26日土曜日

Libelle moet 'The masked singer' verlaten: “Ik ben er echt van geschrokken. Vooral dat masker is beklemmend” - Het Nieuwsblad

Een plaatje was ze, Libelle. Gracieus en sierlijk. Een stukje zingen kon ze ook, maar het mocht niet zijn: vrijdagavond werd het figuurtje uit ‘The masked singer’ gekegeld. En kon heel Vlaanderen ontdekken dat presentatrice Dina Tersago (41) in het pak zat. “Die complimentjes over mijn figuur verzachten de pijn.”

Ze zag het al helemaal voor zich: in de finale van The masked singer zou ze tijdens haar act door de lucht zweven. Want dromen mag. Helaas, het werd voor Dina Tersago een exit in de tweede aflevering. Het handvol andere liedjes dat ze nog instudeerde, krijg je enkel te horen als je met haar meerijdt in de wagen en ze meezingt met haar afspeellijst, iets wat ze nog vaak doet.

Libelle moet ‘The masked singer’ verlaten: “Ik ben er echt van geschrokken. Vooral dat masker is beklemmend”
Foto: DPG

“Ik ben teleurgesteld in mezelf, maar ik snapte de keuze wel op dat moment. Het pak belemmerde me in mijn dansen, en daardoor ga je ook meer onwennig zingen. Hoe goed ik me ook had voorbereid: ik ben daar echt van geschrokken. Je kunt je moeilijk bewegen, je evenwicht raakt zoek. Ik had het gevoel dat ik niet kon doen wat moest, terwijl je de mensen net moet aanspreken met een totaalplaatje. Maar ik hoopte stiekem toch door te stoten, omdat ik wist dat ik nog groeimarge had”, zegt ze.

Wie eraan twijfelt hoe verstikkend zo’n pak is, hoeft maar naar de reportage achter de schermen te kijken op VTM Go. Daarin is te zien hoe Tersago een van de eerste repetities beleeft: bevangen en met een traan. “Vooral dat masker is beklemmend. Ik mocht het ook niet afzetten en ik mocht tegen niemand praten. Alleen tijdens de pauzes, toen medewerkers met ventilatoren wind in ons gezicht kwamen blazen. Die eerste keer was geen leuke ervaring, maar omdat het hele programma een spannend avontuur is, denk je algauw: het is de bluts met de buil.”

Ze kon zich ook laven aan de talrijke complimentjes van het panel: “Wat een mooi figuur heeft die Libelle, dat is zeker een model.” Dina Tersago lacht: “Ja, die verzachtten de pijn.”

Liegen

Tersago besliste consequent om niemand op de hoogte te brengen van haar deelname. Omdat ze een geheimhouding moest tekenen, uiteraard. Maar ook om haar mond nooit voorbij te praten, of niet in de verleiding te komen. “Enkel Wim (haar partner en manager, nvdr.) was op de hoogte. Probeer anders je agenda’s maar ’ns op elkaar af te stemmen en een regeling uit te werken voor de kinderen. Maar zelfs mijn schoonouders wisten van niets. Niet vanzelfsprekend, want we leven samen in een kangoeroewoning. Dus stond ik in de garage mee te zingen met de muziek op mijn gsm, zonder voluit te kunnen gaan.”

Libelle moet ‘The masked singer’ verlaten: “Ik ben er echt van geschrokken. Vooral dat masker is beklemmend”
Foto: DPG

LEES OOK. Toppoliticus moet als eerste ‘The masked singer’ verlaten: “Een huzarenstukje, die geheimhouding”

De onthulling brengt dan ook opluchting met zich mee. “Liegen, ik kan dat heel slecht. Collega’s en vrienden vroegen me voortdurend: Komaan, Dina, gij zijt dat toch? Zeg het nu gewoon. Dan moest ik zo zelfzeker proberen te antwoorden: Maar neen, gij! Of ik zweeg gewoon. Dat weken volhouden, lijkt me knap lastig.”

Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjAwOTI1Xzk3Mzk1OTM20gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿