Goedele Liekens revalideert in gezondheidscentrum na zware besmetting met corona: “Ik kon bijna niet meer praten” - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2024年7月2日火曜日

Goedele Liekens revalideert in gezondheidscentrum na zware besmetting met corona: “Ik kon bijna niet meer praten” - Het Nieuwsblad

© Kris Van Exel

Goedele Liekens zit in een sukkelstraatje. Ze is niet alleen haar zitje in de Kamer kwijt. Ze heeft ook last van een oude knieblessure en herstelt van een zware covid-infectie.

“Bibberen en beven. Koorts en hoesten. Longen die niet naar behoren functioneerden. Op den duur kon ik bijna niet meer praten. Toen wist ik dat er iets niet klopte en heb ik me laten testen. Het resultaat was duidelijk: corona”, vertelt Goedele Liekens in Dag Allemaal.

Liekens revalideert momenteel bij 2H, het gezondheidscentrum van Michael Verschueren, zoon van Michel en voormalig bestuurder van voetbalclub Anderlecht. Ze krijgt er een zuurstofkuur en een behandeling met infraroodlampen. “Het ziet er niet uit, zo’n masker op mijn neus, maar het werkt. Ik krijg nu een behandeling zoals topsporters die krijgen.”

LEES OOK. Goedele Liekens, Kristof Calvo en een van de bekendste burgemeesters van het land: zij raakten niet (her)verkozen

In het weekblad reageert ze ook op de dramatische verkiezingsuitslag van zichzelf en Open VLD. Ze had 25.000 voorkeurstemmen nodig om als lijstduwer verkozen te worden, het werden er ruim 8.000. “De kans dat ik verkozen zou raken, was zo goed als onbestaande, dat wisten we op voorhand. Ik heb wel ontzettend veel stemmen gehaald, waardoor ik er mee voor heb gezorgd dat een jong talent een zitje in het parlement kon veroveren. Dat is zowat de enige manier om jong, gedreven talent de kans te geven zich daar te bewijzen. We kunnen vers bloed gebruiken.” (pom)

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjQwNzAyXzkyMjY3NzAw0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿