Karen Damen en Antony Van der Wee gaan scheiden: “Soms blijven dromen duren. En soms niet” - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2023年11月28日火曜日

Karen Damen en Antony Van der Wee gaan scheiden: “Soms blijven dromen duren. En soms niet” - Het Nieuwsblad

Waarom wachten als het goed voelt, vond Antony Van der Wee. Dus ging hij al in 2008 op de knie, toen ze een jaar samen waren. Karen Damen zei meteen “ja” en kreeg een verlovingsring over de vinger, maar door volle agenda’s trouwden ze pas in september 2016, nadat haar exit bij K3 wat ademruimte bood. Dat deden ze in al bij al beperkte kring, maar wel tegen de idyllische achtergrond van het Spaanse eiland Ibiza. Haar vader leidde haar naar het altaar op de tonen van James Last, en ze zag haar wederhelft voor het eerst in zijn kostuum. “Godnondedju, toch ne knappe vent”, blikte ze later terug op dat moment.

Niet dat de liefde al die tijd in de wachtzaal moest: in 2010 kregen ze samen een zoon, Sky. En bovendien was haar visie op het huwelijk deels pragmatisch. “Ik denk dat het beter is om getrouwd te zijn, puur administratief. Ik weet niet hoe het precies in elkaar zit, maar stel dat er met mij iets gebeurt? Dan moet alles goed geregeld zijn. Ik geef toe: er bestaan wellicht meer romantische redenen”, vertelde ze eerder aan het magazine Nina.

Bij hun huwelijk op Ibiza.© rr

Publiek bezit

De twee kenden elkaar al een tijdlang. Al van toen ze tieners waren, en rondhingen in de cafés in Mortsel en Lint. Maar het leeftijdsverschil – hij is vijf jaar jonger – zette de rem op méér. Tot ze elkaar jaren later opnieuw tegenkwamen. “Ik werkte in die periode als kapper en in het weekend kluste ik bij als garçon in de Nanno Sur l’O, een discotheek in een oud cruiseschip aan het MAS in Antwerpen”, aldus Van der Wee in Humo. “Daar ben ik met Karen aan de praat geraakt, en van het één is het ander gekomen.”

De relatie kwam ook met een handleiding. “Ik heb moeten aanvaarden dat zij voor een stuk publiek bezit is”, vertelde hij in datzelfde interview. Want zijn vrouw dimde de schijnwerpers zelden en vond ook buiten K3 vlot haar weg: van het debatprogramma Karen en De Coster of Nieuwe buren met James Cooke tot acteren in Familie. Ze startte ook een solocarrière als zangeres. “Maar zonder Antony zou het niet gelukt zijn”, zei ze daarover.

Boekhouding

Voor Van der Wee hoefde die belangstelling niet zo: “Ik heb me altijd bewust op de achtergrond gehouden.” Niet dat hij met de duimen draaide: zijn werk als drummer bracht hem naar The Ditch en coverband Top Guns – een eightiesproject met Sean Dhondt achter de microfoon – en hij engageerde zich recent voor de lokale N-VA-afdeling van Lint. “En ja, mijn financiële inbreng in ons verhaal is uiteraard veel kleiner. Maar ik ben trots op Karen, zij is het levende bewijs dat ook vrouwen een straffe carrière kunnen uitbouwen.”

Toch toonden ze zich steeds begaan met de ander. Zorgzaam, ook. Verschilpuntjes waren louter een aanzet tot elkaar aanvullen. Vandaar ook dat Van der Wee een tijdlang optrad als haar manager en de taken deed waarmee zij minder voeling heeft: boekhouding, contracten, verzekeringen. Ook toen het leven een uppercut uitdeelde en ze een miskraam hadden, nog voor de geboorte van zoon Sky, stonden ze schouder aan schouder.

“Met pijn in het hart”

Tot nu, nu ze hebben beslist om een punt te zetten achter hun huwelijk. Details willen ze daarover momenteel niet kwijt aan onze redactie. Op Instagram reageert Damen wel: “Soms blijven dromen duren. En soms niet”, klinkt het. “Met pijn in het hart maar met alle liefde en respect voor elkaar hebben Antony en ik beslist om een punt te zetten achter ons huwelijk en elk onze eigen weg te gaan. We doen dat in de beste verstandhouding en zetten allebei het belang van onze zoon Sky voorop. We zullen verder geen commentaar of interviews geven en willen in alle sereniteit vorm geven aan deze nieuwe fase in ons leven waarin we bovenal de beste ouders voor Sky willen zijn. Dankjewel voor jullie steun en begrip.️”

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjMxMTI3Xzk3MTQxMzQ40gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿