Maaike Cafmeyer praat in VRT-programma over zaak-De Pauw: 'Het heeft me veranderd, voorzichtiger gemaakt' - De Morgen - Crune Blogs

Latest

2023年11月24日金曜日

Maaike Cafmeyer praat in VRT-programma over zaak-De Pauw: 'Het heeft me veranderd, voorzichtiger gemaakt' - De Morgen

NieuwsBart De Pauw

Maaike Cafmeyer en Kobe Ilsen. Beeld  VRT
Maaike Cafmeyer en Kobe Ilsen.Beeld VRT

‘Het heeft me veranderd, ik vertrouw minder snel iemand’, vertelt Maaike Cafmeyer (50) in het VRT 1-programma Mijn eerste reis. De actrice komt er nog een keer terug op de zaak-Bart De Pauw en hoe ze de nasleep beleefd heeft. ‘Wat is het allemaal nog waard, dacht ik.’

In Mijn eerste reis keert Maaike Cafmeyer met presentator Kobe Ilsen terug naar Zuid-Frankrijk. Ze bezoekt er een afgelegen boerderij waar ze als kind een vakantie doorbracht. Tijdens een wandeling komt de West-Vlaamse nog een keer terug op de zaak-Bart De Pauw, waarin ze een van spilfiguren was. Vooral van de reacties achteraf was ze niet goed. Volgens Kobe Ilsen noemden mensen Maaike “een dramaqueen”.

“Dat is nog het liefste dat ik heb gehoord”, lacht Maaike flauwtjes. “Het is een heel eng gevoel te zien hoe diep mensen in je leven komen met de bedoeling om je te kwetsen. Je hebt wel heel veel moeite gedaan om in mijn mailbox terecht te komen om me persoonlijk te vernederen, denk ik dan. Mensen zijn ook niet ten volle geïnformeerd, voor ze hun basale gevoel naar buiten gorgelen.”

Lees ook

Actrice Maaike Cafmeyer: ‘Ik heb beslist: ik ga hier niet aan ten onder’

null Beeld  VRT
Beeld VRT

Enkel haar intiemste kring weet hoe slecht Cafmeyer zich gevoeld heeft. “Ik heb gedacht: Ik stop ermee”, vertelt ze. “Wat is het allemaal nog waard, dacht ik. Maar het heeft geen zin om enkel bezig te zijn met je af te vragen wat mensen van je denken. Je moet in de spiegel kijken. Erkennen dat het vervelend is en tegen jezelf zeggen dat je genoeg hebt gedaan. Dat het niet te veel en niet te weinig was.”

Sindsdien het hele gebeuren is Cafmeyer niet meer dezelfde. “Het heeft me veranderd, voorzichtiger gemaakt. Ik vertrouw minder snel iemand”, geeft ze toe. “Ik vind het moeilijk om over te praten, omdat ik me kwetsbaar opstel en bang ben daarop gepakt te worden.”

In Mijn eerste reis trekt Kobe Ilsen eropuit met BV’s om een plek in het buitenland te bezoeken die voor hen veel betekenis heeft. Later volgen Margriet Hermans (Madrid), Sep Vanmarcke (de Alpen), Sammy Mahdi (Irak), Wim De Vilder (Duitsland), Rani De Coninck (Las Vegas) en Emilie Vansteenkiste (Kreta).

null Beeld VRT
Beeld VRT

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMikgFodHRwczovL3d3dy5kZW1vcmdlbi5iZS9zbmVsbmlldXdzL21hYWlrZS1jYWZtZXllci1wcmFhdC1pbi12cnQtcHJvZ3JhbW1hLW92ZXItemFhay1kZS1wYXV3LWhldC1oZWVmdC1tZS12ZXJhbmRlcmQtdm9vcnppY2h0aWdlci1nZW1hYWt0fmIyMmJhNzAzL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿