Leden Fleetwood Mac reageren op overlijden Peter Green: “Je hebt ons leven veranderd” - Het Laatste Nieuws - Crune Blogs

Latest

2020年7月27日月曜日

Leden Fleetwood Mac reageren op overlijden Peter Green: “Je hebt ons leven veranderd” - Het Laatste Nieuws

Leden van Fleetwood Mac in 1998, wanneer ze opgenomen worden in de Rock and Roll Hall of Fame. Vlnr: Peter Green; John McVie; Stevie Nicks; Christine McVie; Mick Fleetwood; en Lindsey Buckingham.
AP Leden van Fleetwood Mac in 1998, wanneer ze opgenomen worden in de Rock and Roll Hall of Fame. Vlnr: Peter Green; John McVie; Stevie Nicks; Christine McVie; Mick Fleetwood; en Lindsey Buckingham.
Zaterdag overleed Peter Green, een van de oprichters van Fleetwood Mac, op 73-jarige leeftijd. Zowel Stevie Nicks (72) als Mick Fleetwood (73) hebben ondertussen op het trieste nieuws gereageerd. 

 Peter Green richtte Fleetwood Mac in 1967 op samen met Mick Fleetwood. De drummer is dan ook diepbedroefd door het nieuws van Peters overlijden. “Voor mij en ieder huidig en vroeger lid van Fleetwood Mac is het verlies van Peter Green gigantisch. Hij was de man die Fleetwood Mac begon, samen met mezelf, John McVie en Jeremy Spencer. Niemand is ooit lid geworden van Fleetwood Mac zonder de nodige eerbied voor Peter Green en z’n talent, en voor het feit dat muziek helder moet stralen en altijd met onverbiddelijke passie gebracht moet worden.” Hij vervolgde: “Peter, ik zal je missen, maar wees gerust: je muziek leeft voort. Ik dank je om me al die jaren geleden te vragen om je drummer te worden. We hebben het goed gedaan, en hebben een geweldig muzikaal pad geëffend waarvan zoveel mensen nu kunnen genieten.”

Ook zangeres Stevie Nicks, die zelf nooit het podium gedeeld heeft met Green, had enkele mooie woorden voor hem veil. “Je hebt ons leven veranderd", schreef ze op Twitter."Ik hoopte met heel mijn hart dat ik ooit met je op het podium zou staan. Toen ik voor het eerst naar de platen van Fleetwood Mac luisterde, was ik heel erg onder de indruk van z'n gitaarspel. Het was een van de redenen waarom ik lid wilde worden van de band.” 


Let's block ads! (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMif2h0dHBzOi8vd3d3Lmhsbi5iZS9zaG93Yml6ei9tdXppZWsvbGVkZW4tZmxlZXR3b29kLW1hYy1yZWFnZXJlbi1vcC1vdmVybGlqZGVuLXBldGVyLWdyZWVuLWplLWhlYnQtb25zLWxldmVuLXZlcmFuZGVyZH5hNDY4OTYwOC_SAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿