De mooiste dag voor Erik Van Looy, seksuele spanning en een emotioneel afscheid: dit was aflevering 9 van 'De Slimste mens ter wereld' - Het Nieuwsblad - Crune Blogs

Latest

2023年10月31日火曜日

De mooiste dag voor Erik Van Looy, seksuele spanning en een emotioneel afscheid: dit was aflevering 9 van 'De Slimste mens ter wereld' - Het Nieuwsblad

De winnaar van maandagavond:

Maureen Vanherberghen won voor de tweede keer op rij. Ze was goed in aanvullen waar de rest gaten liet en haalde tien op tien in de eigen fotoronde, daarin kon ze tien slecht gemaakte wassen beelden correct herkennen.

De verliezer:

Het ging traag in de finale, zowel Soundos El Ahmadi als Toby Alderweireld lieten veel punten liggen. Met een vraag over knaagdieren haalde Alderweireld het uiteindelijk van El Ahmadi. Ze verklaarde haar nederlaag zo: “Ik had last van errors maar ook van seksuele spanning, best gemeen dat ik tegenover Toby zat.” Dat ze niet langer drie uur over en weer moet rijden, is dan weer een voordeel, aldus de Nederlandse comedian. Tot slot een emotioneel afscheid: Van Looy gaat haar missen, zegt hij. Waarop El Ahmadi: “Ik jou ook, Erik.”

De nieuwkomer op dinsdag:

Studio Brussel-stem en presentatrice Fien Germijns doet haar intrede.

© Play

De beste quotes:

Erik Van Looy vraagt Toby Alderweireld of hij zenuwachtig is. Zijn antwoord: “Ik had het erger verwacht.” Waarop Van Looy: “En wat denk je van je tegenstanders, ook erger verwacht?” Soundos El Ahmadi pikt in: “Erger dan ik? Dat kan niet. Ik ben een soort van eindbaas in een Nintendo-spelletje.”

***

Sven de Leijer over de adoratie van Van Looy voor Toby Alderweireld: “Het is mooi, maar je moet je niet wegcijferen, Erik. Er zijn tenslotte veel gelijkenissen tussen jullie. Allebei iets met den Antwerp, hij als speler, jij als supporter. Hij speelt voor the great old, jij bént the great old. Toby is de regisseur van de verdediging, jij hebt je al vaak moeten verdedigen voor je werk als regisseur.”

***

Erik Van Looy, die 61 jaar oud is: “Ik heb tot mijn zestigste gevoetbald.” Soundos El Ahmadi: “Wanneer was dat dan, dertig jaar geleden?”

***

Toby Alderweireld biecht op niet zo blij te zijn met zijn voornaam. “Mijn broers heten Steve en Sven. Toby ertussen, dat is toch wat raar.” Philippe Geubels zegt dan weer minder blij te zijn met zijn familienaam. En Sven de Leijer: “Bij mij is het beter dan bij mijn broers, Steve en Toby.”

***

Na een vraag over hoeveel procent van de Vlaamse werknemers tevreden is met de werkgever, vraagt Van Looy zijn jury of ze blij zijn met hem als baas. Geubels: “Zeker, Erik. Wat de mensen niet weten, is dat wij wel in een zeer toxische omgeving werken. We zitten altijd in jouw ademlucht.”

Soundos El Ahmadi moet het spel verlaten.© Play

Het mooiste moment:

Eerder de mooiste dag, althans voor Erik Van Looy. Hij is grote fan van den Antwerp en dus ook van verdediger en ploegkapitein Toby Alderweireld. Starstruck omschrijft nog het best hoe de presentator zich voelt. Dat hij bij de start van de quiz liever tweehonderd in plaats van zestig seconden wil uitdelen aan Alderweireld, is een grap. Maar, toevallig of niet, de quiz begint wel met een voetbalvraag. Zoals verwacht blijkt dat een binnenkopper voor Alderweireld.

LEES OOK. Erik Van Looy (61) over nieuwste kandidaat ‘De slimste mens ter wereld’: “Deze man is mijn idool”

De tussenstand:

1. Alex Agnew (8 afleveringen)

2. Elisabeth Lucie Baeten (3 afleveringen)

3. Maureen Vanherberghen (3 afleveringen)

4. Soundos El Ahmadi (3 afleveringen)

5. Aimé Claeys (2 afleveringen)

INFO ‘De slimste mens ter wereld’ van maandag tot donderdag om 21.15 uur bij Play4 en op GoPlay. In ‘Team Ochtend’ bij Play Nostalgie hoor je elke dag tussen 8 en 9 uur een gesprek met de afvaller.

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjMxMDMwXzk3NzQzNzk30gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿