Alex Callier kampt met zeldzame vorm van alopecia: “Liever een interessante alien dan een saai model” - Gazet van Antwerpen - Crune Blogs

Latest

2024年5月28日火曜日

Alex Callier kampt met zeldzame vorm van alopecia: “Liever een interessante alien dan een saai model” - Gazet van Antwerpen

Het is intussen drie jaar geleden dat hij met zijn band Hooverphonic een bescheiden 19e plaats behaalde op het Eurovisiesongfestival in Rotterdam. In die periode ging echter het opvallende kapsel van frontman Alex Callier (51) en vooral het ontbreken van zijn wenkbrauwen veel meer over de tongen. De reden daarvoor is Graham Little-Piccardi-Lassueur, een vorm van alopecia areata, een aandoening waarbij je haar op bepaalde plaatsen plots uitvalt.

De artiest lijdt al enkele jaren aan de ziekte. Normaal gezien heeft het voornamelijk een impact op het hoofdhaar, maar in het geval van Callier situeert de haaruitval zich op de wenkbrauwen en bakkebaarden. Vooral die laatste vormden lange tijd een sterk kenmerk in zijn gelaat. “Dat heeft dus niks met stress te maken zoals sommigen denken”, vertelt de muzikant aan weekblad Primo. “Vroeger was het een ziekte die voorkwam bij vrouwen na de menopauze, maar ook jongere mannen die wel eens dagcrèmes gebruiken kunnen het syndroom krijgen”, legt hij uit.

Litteken van het leven

Voorlopig bestaan er nog geen permanente oplossingen tegen het syndroom.“It is what it is. Het is een litteken van het leven dat ik leid en dat moet ik op een waardige manier dragen”, zegt Callier.

Ten tijde van het Eurosong-avontuur moest Callier veel kritiek slikken rond zijn opvallend veranderde uiterlijk. Maar dat kan de Oost-Vlaamse liedjescomponist naar eigen zeggen bijzonder weinig schelen. Zelfs toen een dokter hem ooit voorstelde om wenkbrauwen te laten tatoeëren. “Dat is gebeurd, maar ik heb daar vriendelijk voor bedankt. Ik ben liever een interessante alien dan een saai model. Je bent niet alleen hoe je eruitziet”, vindt Alex.

“Het voordeel is dat mijn look me er jonger laat uitzien. Noem me gerust de Benjamin Button van het Waasland”, grapt de bandleider. “Ik moet de realiteit niet verdoezelen, ik wil ze niet mooier laten lijken dan ze is.”

(WVB)

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmd2YS5iZS9jbnQvZG1mMjAyNDA1MjdfOTUyMzIxMzDSAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿