Cassie Ventura, ex-vriendin van rapper Sean 'Diddy' Combs, reageert op beelden mishandeling: "Neem slachtoffers meteen serieus" - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2024年5月24日金曜日

Cassie Ventura, ex-vriendin van rapper Sean 'Diddy' Combs, reageert op beelden mishandeling: "Neem slachtoffers meteen serieus" - VRT.be

Cassandra 'Cassie' Ventura, de ex-vriendin van rapper Sean 'Diddy' Combs, vraagt dat verhalen van slachtoffers van huiselijk geweld meteen ernstig genomen worden. Vorige week publiceerde de Amerikaanse nieuwszender CNN beelden waarop te zien is hoe Combs Ventura slaat en schopt. Ventura had de rapper eerder aangeklaagd voor verkrachting en misbruik. "Huiselijk geweld brak mij af tot een persoon die ik nooit dacht te worden. Ik zal altijd blijven herstellen van mijn verleden."

Vorige week toonde de Amerikaanse nieuwszender CNN bewakingsbeelden waarop te zien is hoe rapper Sean 'Diddy' Combs zijn toenmalige vriendin en zangeres Cassandra 'Cassie' Ventura mishandelt. De beelden dateren van 2016 en werden gefilmd in een hotel in Los Angeles. Er is te zien hoe Combs Ventura meerdere keren slaat, trapt en door de gang sleurt.

Eind vorig jaar had Ventura de rapper aangeklaagd voor fysiek misbruik, seksuele slavernij en verkrachting. Hun relatie, die duurde van 2007 tot 2018, werd volgens de zangeres gekenmerkt door controlegedrag via drugs, alcohol en intimidatie.

Een dag na de aanklacht sloten de twee partijen een minnelijke schikking. De advocaten van Combs verklaarden toen dat die schikking "op geen enkele manier" een erkenning van de feiten was. Combs zelf heeft de beschuldigingen ook altijd ontkend.

"Ik zal altijd blijven herstellen van mijn verleden"

De bewakingsbeelden die nu opduiken, komen overeen met verklaringen van Cassie Ventura uit haar aanklacht. Na de publicatie van de beelden kreeg de zangeres veel steunbetuigingen. Ze heeft nu voor het eerst gereageerd.

"Bedankt voor alle liefde en steun van mijn familie, vrienden, vreemden en degenen die ik nog moet ontmoeten", schrijft ze in een post op Instagram. "Al die liefde heeft een plaats voor mijn jongere ik gemaakt om zich weer veilig te voelen."  

"Huiselijk geweld is HET probleem. Het brak mij af tot een persoon die ik nooit had gedacht te worden. Met veel hard werk ben ik nu beter, maar ik zal altijd blijven herstellen van mijn verleden."

In haar bericht roept ze mensen ook op om slachtoffers van huiselijk geweld meteen ernstig te nemen.

 "Mijn enige vraag is dat IEDEREEN zijn hart openstelt om slachtoffers van de eerste keer te geloven. Het vraagt heel wat om de waarheid te vertellen in een situatie waarin je machteloos bent."

"Ik reik mijn hand uit naar zij die nog altijd in angst leven. Zoek contact met mensen rondom jou, sluit hen niet af. Niemand zou dit gewicht alleen hoeven te dragen."

Verontschuldigingen

Twee dagen na de publicatie van de beelden postte Sean Combs een video op Instagram waarin hij de feiten toegaf en zich verontschuldigde. "Het spijt me echt", zei hij. "Mijn gedrag in die video is onvergeeflijk. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid voor mijn daden in die video. Ik walg ervan. Ik walgde toen toen ik het deed. Ik walg er nu van."

"Ik heb professionele hulp gezocht en ik ben in therapie gegaan. Ik moest God om genade vragen. Maar ik ben vastbesloten om een betere man te worden. Ik vraag geen vergiffenis. Het spijt me zo."

Intussen lopen nog 5 andere aanklachten van vrouwen tegen Combs. Ze beschuldigen hem onder meer van seksueel misbruik. Er loopt ook een groter federaal onderzoek in het kader van seksuele uitbuiting en mensenhandel.

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiZWh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyNC8wNS8yNC9jYXNzaWUtdmVudHVyYS1leC12cmllbmRpbi12YW4tcmFwcGVyLXNlYW4tZGlkZHktY29tYnMtcmVhZ2Uv0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿