Morgan Spurlock (53), bekend van docu 'Super size me', overleden - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2024年5月25日土曜日

Morgan Spurlock (53), bekend van docu 'Super size me', overleden - VRT.be

De Amerikaanse documentairemaker Morgan Spurlock, vooral bekend van zijn docufilm 'Super size me', is overleden. Dat melden Amerikaanse media. Spurlock is gestorven aan de gevolgen van kanker. Hij is 53 geworden.

In 2004 werd Morgan Spurlock wereldberoemd door de documentaire 'Super size me'. Daarin liet hij zien wat de gezondheidseffecten zijn van een maand lang, 3 keer per dag, bij fastfoodketen McDonald's te eten.

Tegen het einde van de documentaire bleek dat Spurlock 11 kilogram was aangekomen en dat hij leed aan depressies en leverproblemen. 'Super size me' veroorzaakte een wereldwijd debat over de consumptie van fastfood en sleepte een Oscarnominatie in de wacht.

Later regisseerde Spurlock nog tal van andere documentaires en films. Zo maakte hij in 2013 de docufilm over de populaire boyband One Direction. In 2017 bracht hij 'Super size me 2: holy chicken!' uit. 

Morgan Spurlock overleed gisteren op 53-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker.

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiY2h0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyNC8wNS8yNC9tb3JnYW4tc3B1cmxvY2stNTMtYmVrZW5kLXZhbi1kb2N1bWVudGFpcmUtc3VwZXItc2l6ZS1tZS1vL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿