Regisseur Jan Eelen en acteur Bruno Van den Broecke over warme reacties op reünie 'Het eiland': "Reeks leeft nog altijd in hoofden en harten" - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2024年5月23日木曜日

Regisseur Jan Eelen en acteur Bruno Van den Broecke over warme reacties op reünie 'Het eiland': "Reeks leeft nog altijd in hoofden en harten" - VRT.be

Een dag na de aankondiging van de eenmalige reünieaflevering rond succesreeks 'Het eiland' reageren regisseur Jan Eelen en acteur Bruno Vanden Broecke blij verrast op de vele positieve reacties. "Tijdens de opnames had ik nooit verwacht dat de reeks zo zou aanslaan", aldus Eelen. "Heel bijzonder om elkaar als cast na bijna 20 jaar terug te zien", reageert Vanden Broecke.

Het nieuws dat regisseur Jan Eelen en de voltallige cast van 'Het eiland' zijn samengekomen en een reüniespecial rond de reeks hebben opgenomen, raakte gisterenavond bekend. Sindsdien regent het enthousiaste reacties. "Ik had tijdens de opnameperiode nooit gedacht dat ik 20 jaar na uitzending nog over 'Het eiland' zou opgebeld worden", reageert regisseur Jan Eelen in De Ochtend op Radio 1.

"'Het eiland' leeft na 20 jaar nog duidelijk in de hoofden en harten van mensen", zegt acteur Bruno Vanden Broecke, aka personage Sammy Tanghe in de reeks, bij Studio Brussel. "Streamz heeft ons weer bij elkaar gebracht omdat 'Het eiland' bij hen een van de meest bekeken reeksen is. Het was bijna 20 jaar geleden, van Humo's Poppoll toen, dat we met de hele cast samen waren. Heel bijzonder hoe snel de kwajongensenergie terugkwam, al ben ik nu een gezonde vijftiger."

"Blijkbaar vonden veel mensen dat er iets moest gebeuren rond die 20e verjaardag van 'Het eiland', dus ik heb er met plezier aan meegewerkt", aldus Eelen. "De reeks heeft zó veel gedaan. Ik merk hoe ouders het aan hun kinderen laten zien, dus het is mooi hoe dat verhaal zich verder zet en blijft aanslaan bij een nieuw publiek."

Reünie naar het voorbeeld van 'Friends'

De bewuste reüniespecial is net als de even veelbesproken reünie van de 'Friends'-cast een bijeenkomst van de acteurs. Aan tafel herlezen ze iconische scènes uit de reeks. Daarnaast worden er beelden getoond, die tijdens de opnames achter de schermen zijn gemaakt. Alle acteurs blikken in interviews terug op de opnameperiode.

"Het zijn beelden die ik zelf nog nooit gezien heb", geeft Eelen toe. "Het roept bij ons allemaal veel warme gevoelens op. En het resultaat is een plezant uurtje nostalgische televisie."

Tijdens de reünie voel je de liefde tussen de cast, en de liefde waarmee 'Het eiland' is gemaakt, en dat is misschien deel van het succes

Jan Eelen, regisseur

"Heel leuk hoe Wim Opbrouck, die 'Het eiland' nooit heeft herbekeken, opnieuw geconfronteerd wordt met de scenario's van vroeger. Uit de aflevering blijkt hoe veel liefde er hangt tussen de cast en met hoeveel liefde we de reeks gemaakt hebben. En dat is misschien deel van het succes van 'Het eiland'."

Ook Bruno Vanden Broecke kijkt met veel dankbaarheid terug op zijn tijd bij 'Het eiland'. "Ik had niet veel draaidagen en ik combineerde de reeks met theater, dus in mijn beleving zijn die opnames in een waas gebeurd. Het is voorbijgevlogen. Gek hoe iets wat zo snel is gegaan nadien zo'n lang leven heeft gekregen."

Superfan Linde Merckpoel vat de golf aan enthousiaste reacties goed samen. "Die reeks is nog altijd zo on top of mind bij mij. 'Het eiland' is in ons leven gekropen, dus ik heb veel zin om mij er opnieuw volledig in onder te dompelen."

De reünie van 'Het eiland' is vanaf 11 juli te zien op Streamz en dit najaar ook bij VRT en VRT MAX.

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiY2h0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyNC8wNS8yMy9oZXQtZWlsYW5kLXJldW5pZS1yZWFjdGllcy1qYW4tZWVsZW4tYnJ1bm8tdmFuLWRlbi1icm9lY2tlL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿