8.790.633 euro, 287 projecten en 14.136 verzoekplaten: dit was De Warmste Week - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2023年12月25日月曜日

8.790.633 euro, 287 projecten en 14.136 verzoekplaten: dit was De Warmste Week - VRT.be

De Warmste Week heeft 8.790.633 euro opgebracht. Dat bedrag gaat integraal naar 287 projecten in het teken van "opgroeien zonder zorgen", het thema van deze editie. In totaal zijn 14.136 verzoekplaten aangevraagd en zijn 4.639 acties georganiseerd om geld in te zamelen. Dit was De Warmste Week 2023 in cijfers.

De Warmste Week zit er weer op. 7 dagen lang hebben Eva De Roo, Robin Keyaert, Sam De Bruyn en Sander Gillis gepresenteerd vanuit Het Warmste Huis in Brugge. Goed voor 146 uur aan radio en televisie.

Acties en vlammende reporters

Iedereen die dat wou, kon een actie organiseren om geld in te zamelen voor de 287 projecten die zijn geselecteerd. In totaal werden er 4.639 acties geregistreerd. 

Wie in Brugge geraakte, kon terecht in Het Warmste Dorp om daar zijn actie toe te lichten en de cheque met het ingezamelde bedrag te overhandigen. Voor wie Brugge te ver was, waren de Vlammende reporters er.

Pien Lefranc en Manu Van Acker vertrokken twee weken geleden al met hun busjes en passeerden langs elke gemeente in Vlaanderen en Brussel. In alle 319 gemeentes werd minstens één actie bezocht.

Getuigenissen en verzoekplaten

De Warmste Week steunen, kon ook door te getuigen over het thema "Opgroeien zonder zorgen" of door een verzoekplaatje aan te vragen en daarvoor een willekeurig bedrag neer te tellen: 14.136 mensen deden dat. 

De 5 meest aangevraagde platen (in willekeurige volgorde):

  • "Engelbewaarder" van Marco Schuitmaker
  • "Follow the sun" van Xavier Rudd
  • "Adore u" van Fred Again en Obongjayar
  • "Another love" van Tom Odell
  • "Erop of eronder" van Pommelien Thijs

In totaal werden ook 117.923 vlammetjes verkocht. 29 artiesten vlamden dan weer mee door een gratis concert te geven op het dak van Het Warmste Huis. 140.000 bezoekers kwamen over de hele week langs op 't Zand in Brugge.

Al die acties en verzoekplaten brachten samen 8.790.633 euro op. Het volledige bedrag gaat integraal naar het DWW-fonds en zal verdeeld worden door de Koning Boudewijnstichting. De geselecteerde projecten focussen op vier domeinen: thuis, onderwijs, vrije tijd en online.

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiRWh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMy8xMi8yNC9kaXQtd2FzLWRlLXdhcm1zdGUtd2Vlay0yMDIzL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿