Regisseur 'The notebook' excuseert zich bij hoofdrolspelers Ryan Gosling en Rachel McAdams: "Sorry dat ik uit de biecht klapte over slechte relatie op de set" - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2024年6月27日木曜日

Regisseur 'The notebook' excuseert zich bij hoofdrolspelers Ryan Gosling en Rachel McAdams: "Sorry dat ik uit de biecht klapte over slechte relatie op de set" - VRT.be

Nick Cassavetes, de regisseur van de romantische kaskraker ‘The notebook’, heeft zich geëxcuseerd bij de 2 hoofdrolspelers van de film. Intussen alweer 10 jaar geleden onthulde Cassavetes dat Ryan Gosling en Rachel McAdams, die in de film een ontroerend liefdesverhaal vertolken, tijdens de opnames een bloedhekel aan elkaar hadden. “Sorry dat ik uit de biecht klapte, jongens”, zegt hij nu.

20 jaar lang al dromen romantische zielen wereldwijd van een liefde als die tussen Allie en Noah, de 2 hoofdpersonages in ‘The notebook’. In de film, gebaseerd op de gelijknamige roman van Nicholas Sparks, spatten de vonken tussen hoofdrolspelers Ryan Gosling en Rachel McAdams ervan af. Het leverde hen in 2005 zelfs de MTV Movie Award voor Beste Kusscène op.

Een knap staaltje acteerwerk, zo kwam 10 jaar later aan het licht. In 2014 onthulde regisseur Nick Cassavetes dat de 2 acteurs elkaar in realiteit niet konden luchten. “Misschien hoor ik dit niet te vertellen, maar ze konden écht niet met elkaar overweg op de set.”

De gemoederen liepen op een gegeven moment zelfs zo hoog op dat Gosling in het bijzijn van 150 figuranten vroeg om er een andere actrice bij te halen om buiten de camera tegenover hem te staan. “Ik kan het niet. Het lukt mij niet met haar, ik kan hier niets mee”, had hij gezegd. Het conflict ontaardde in een stevige schreeuwpartij tussen Gosling en McAdams. “Daarna verliep de samenwerking vlotter”, aldus Cassavetes. “Niet vlekkeloos, maar het was eruit.”

Uiteindelijk werd het duo zelfs 2 jaar lang een koppel én deden ze hun iconische kusscène in de regen live over op het podium van de MTV Movie Awards.

Een onthulling die Cassavetes achteraf bekeken beter niet had gedaan, geeft hij nu toe aan website Entertainment Weekly. “Iedereen vroeg mij waarom ik die ballon had doorprikt. Ik weet het niet, ik had een slechte dag. McAdams en Gosling, als jullie dit lezen: ik bied mijn verontschuldigingen aan jullie aan. Ik had niet uit de biecht mogen klappen.”

Gena Rowlands is dement

‘The notebook’ vertelt het verhaal van Allie en Noah, 2 jongelui die in de jaren 1940 verliefd op elkaar worden. Aan het einde van de rit (spoiler!) ontdek je hoe een bejaarde Noah door middel van flashbacks hun liefdesverhaal aan een dementerende Allie heeft verteld. 

De bejaarde Allie werd vertolkt door Gena Rowlands, de moeder van regisseur Cassavetes. Hij vertelde aan Entertainment Weekly dat zij ook in het echte leven Alzheimer heeft. “Ze kampt al 5 jaar met de ziekte en is inmiddels volledig dementerend.” Rowlands is momenteel 94 jaar oud. Ze nam destijds de rol voor haar rekening omdat ook haar moeder Alzheimer had. “Maar als Nick de film niet had gemaakt, had ik de rol niet willen spelen. Dan was het te zwaar geweest”, liet ze in 2004 optekenen.

James Garner en Gena Rowlands als Noah en Allie op leeftijd in 'The notebook'.
Foto: Belga

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiaWh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyNC8wNi8yNi9yZWdpc3NldXItdGhlLW5vdGVib29rLWV4Y3VzZWVydC16aWNoLWJpai1yeWFuLWdvc2xpbmctZW4tcmFjaGVsL9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿