Antwerpse rapper FabioW is de internetsensatie van het moment: “Veel mensen denken: wie is die clown? Ik trek er mij niets van aan” - Gazet van Antwerpen - Crune Blogs

Latest

2024年6月8日土曜日

Antwerpse rapper FabioW is de internetsensatie van het moment: “Veel mensen denken: wie is die clown? Ik trek er mij niets van aan” - Gazet van Antwerpen

Sebastiaan Van Tilborgh, alias FabioW, komt in zijn cowboy-outfit de redactie binnen. De verwarring bij de oudere collega’s is compleet. FabioW komt wel degelijk praten over zijn virale rap, niet over een countryliedje. De outfit is deel van de act. “Ik draag altijd en overal mijn cowboyhemd en -hoed. Behalve als ik ga sporten”, zegt de Antwerpenaar. “Het maakt mij uniek. Ik ben een zanger, maar ook een entertainer.”

FabioW timmert al jaren aan zijn weg als artiest. Tot voor kort deed hij dat in T-shirt en jeans. Zijn opa bracht hem op het idee van een westernlook. “Ik heb iets voor je, zei mijn grootvader net voor ik GTA uitbracht. Hij gaf me een cowboyhemd. Hij had het als jonge gast gekocht in een winkel in de Hoogstraat, met de centjes waar hij hard voor had gewerkt. Het was heel duur, zei hij.”

Twee dagen later neemt FabioW een videoclip op voor zijn nieuw nummer. “Ik dacht: ik trek het hemd gewoon aan. De hoed haalde ik in dezelfde winkel waar mijn opa toen zijn hemd kocht.” Vandaag is Sebastiaan blij met die stijlkeuze. “Ik geloof dat een groot deel van het succes van GTA aan de outfit te danken is. Binnenkort trakteer ik mijn opa op een etentje om hem te bedanken (lacht).”

© RR

LEES OOK. ‘Beef’ tussen Antwerpse en Gentse rappers is grote hit op TikTok: “Mensen moeten het niet te serieus nemen”

Haters

Ik had koud, brr brr. We gaan omhoog, we gaan niet down, klik klak. Het virale lied van FabioW begint met simpele lyrics die iedereen kan onthouden. Voor Sebastiaan zit er een duidelijke betekenis achter. “Het lied gaat over het videospel Grand Theft Auto. Ik speelde dat vroeger heel vaak. In GTA kan je alles doen wat je wil. Dingen die je in de echte wereld nooit zou doen, of je vliegt duizend jaar in de gevangenis.”

“Bij Mediamarkt, waar ik werk, word ik nu ook vaak herkend, zelfs zonder hoed. Mijn fans zijn vooral jonge mensen, maar onlangs zeiden collega’s dat een zestiger in de winkel naar me vroeg”

FabioW

Rapper

Ik heb schijt net GTA, zeg ik in het lied. Ik doe wat ik wil en trek me niets aan van wat mensen denken of zeggen over mij.” FabioW heeft het over de vele haatcomments die hij krijgt, vooral op Tiktok. “Zeker nu ik zoveel mensen bereik, zitten er veel tussen die denken: wie is die clown? Maar het boeit mij niet wat mensen vinden.”

Haters denken er het hunne van, maar FabioW scoort wel. Op Tiktok werden al meer dan 6.000 video’s gemaakt met de intro van GTA. Duizenden mensen herhaalden de danspasjes die de rapper uitvond. De clip op YouTube werd 37.000 keer bekeken. Deze zomer staat hij onder meer op Kamping Kitsch Club. De rapper verklapt dat zijn manager met nog meer festivals aan het praten is.

FabioW vóór zijn opa hem op het idee van de cowboy-outfit bracht.© Sarah Van den Elsken

Duet met Sergio

De Deurnse rapper heeft duidelijk een droom en werkt daar keihard voor. In 2022 alleen bracht hij drie albums uit. Vorig jaar releasete hij elke week een nieuw nummer, dit jaar probeerde hij dat elke dag te doen. “Na twee maanden zijn we daar mee gestopt”, geeft FabioW toe. “Het was te moeilijk om vol te houden. We merkten dat mensen de nummers die ik dropte niet kenden, omdat ze elkaar te snel opvolgden. En dan in combinatie met een fulltime job...”

Sebastiaan werkt voltijds als verkoper bij Mediamarkt. “Daar word ik nu ook vaak herkend, zelfs zonder hoed”, lacht hij. “Mijn fans zijn vooral jonge mensen, maar onlangs zeiden collega’s dat een zestiger in de winkel naar me vroeg. Ik zie ook soms Tiktoks van oudere mensen die dansen op GTA.

LEES OOK. Antwerpse rapper FabioW brengt iedere dag nieuw nummer uit: “Ik wil verschillende stijlen ontdekken en er mijn eigen ding mee doen”

FabioW wil muziek maken voor iedereen. Hij beperkt zich dan ook niet tot één muziekstijl. “GTA is een typisch rapnummer, maar mijn volgende single Jamajamaja is meer techno-achtig. In een volgende fase van mijn carrière wil ik schlagers maken. Ik zou dan heel graag samenwerken met artiesten uit het Vlaamse genre, zoals Helmut Lotti, Sergio en Koen Wauters. Ik moet mezelf gewoon blijven bewijzen en hard blijven werken.”

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmd2YS5iZS9jbnQvZG1mMjAyNDA2MDdfOTQ5OTMyMjXSAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿