Zanger Metejoor over zijn noodgedwongen pauze: "Ik werd elke ochtend wakker met gigantische kater zonder te drinken" - VRT.be - Crune Blogs

Latest

2024年6月20日木曜日

Zanger Metejoor over zijn noodgedwongen pauze: "Ik werd elke ochtend wakker met gigantische kater zonder te drinken" - VRT.be

"Ik werd elke ochtend wakker met een gigantische kater zonder te drinken." Met die woorden beschrijft Joris Van Rossem, oftewel zanger Metejoor, hoe het de voorbije weken met hem ging. Begin mei moest de artiest noodgedwongen een pauze inlassen, omdat het fysiek en mentaal niet meer ging. 

Begin mei liet Metejoor via Instagram weten dat hij het de komende tijd rustiger aan zou doen. "Op dit moment voel ik mij niet zo "Groot" (verwijzend naar zijn nieuwe single 'Groot', nvdr.) en hebben mijn team en ik besloten om mijn agenda voor twee weken volledig vrij te maken om stappen te kunnen nemen richting de nodige rust en ruimte."

Vanochtend was zanger Joris Van Rossem te gast bij 'Goeiemorgen morgen!' op Radio2. Hij vertelde wat er gebeurd is. "Ik ben onwel geworden. Ik kon niet meer goed op mijn benen staan. Het heeft een paar weken geduurd. We zijn dan ook nog zo zot geweest om een AB-show te spelen. Een geweldige show, maar daar is wel gebleken dat de volgende shows niet haalbaar waren." 

Een noodgedwongen pauze was onvermijdelijk. "Ik heb 2 dikke maanden aan mezelf gewerkt", zegt Metejoor. "Aan mijn fysieke paraatheid, maar ook aan mijn mentale paraatheid. Het was te veel. Ik heb te lang in de stress gezeten, op persoonlijk vlak en op professioneel vlak."

Stap voor stap

Metejoor ging naar de dokter. "Ik heb bloed laten trekken. Alles is goed, ik ben eigenlijk kerngezond. Ze noemen dat dan - toch met die woorden - burn-out, hoewel ik heel veel zin heb om te spelen", zegt hij. "Ik werd elke ochtend wakker met een gigantische kater zonder te drinken. Ik was altijd moe, na elke stap." 

Ik ben een stresskieken op elk vlak. Ik wil alles zo goed mogelijk doen. Als je dat te lang aanhoudt, houd je dat niet vol.

Zanger Metejoor

In het begin had de zanger amper energie, maar nu gaat het beter. "Ik ben beginnen te wandelen", zegt hij. "In het begin was dat 1 kilometer, dan ben ik naar 8 kilometer gegaan. Ik heb geleerd dat ik geen robot ben, maar toch gewoon een mens." 

Metejoor heeft vertrouwen in zijn herstel. "Ik ben weer bij mijn vrienden en rijd weer met de auto. Ik ben hier nu vandaag bij Radio2. Ik moet er alleen voor zorgen dat ik op tijd in mijn bed lig. Dan komt alles goed." 

Geen Zomerhit

Metejoor kondigde ook aan dat hij niet zal deelnemen aan Zomerhit, de muziekwedstrijd van Radio2 en VRT1 waarin artiesten strijden om de beste Zomerhit van 2024 en de bijhorende Zomerhit-trofee. De finale gaat door op zaterdag 31 augustus.

"Die dag heb ik 2 optredens. Ik vind het heel spijtig, maar het is niet haalbaar om naar Zomerhit te komen. We hebben ervoor gekeken, maar het lukt niet." Meestal valt Zomerhit in een ander weekend, maar door de drukke sportzomer is dat dit jaar later.  

Adblock test (Why?)

続きを読みます https://news.google.com/rss/articles/CBMiZ2h0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyNC8wNi8yMC96YW5nZXItbWV0ZWpvb3ItdmVydGVsdC1vdmVyLXppam4tbm9vZGdlZHdvbmdlbi1lZW4tcGF1emUtaWstaC_SAQA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿